• Anonym

    Kirurgisk abort

    När jag fick reda på att jag var gravid började jag genast googla på abort då jag var säker på att detta var vad jag ville göra. Resultaten var väldigt olika och det var svårt att få fram något som var vetenskapligt bevisat. Jag läste igenom vad jag kunde hitta och bestämde mig väldigt snabbt för att jag ville göra en kirurgisk abort. Hur detta gick till är en helt annan och väldigt lång historia 

    Anledningen till att jag skriver ett inlägg är för att jag tycker att det saknas berättelser om aborter som har gått bra. Jag gjorde min kirurgiska abort, viktigt att tillägga är att jag inte hade några som helt psykiska känslor för fostret annat än att jag ville att det skulle försvinna. Den kirurgiska aborten var psykiskt väldigt enkel för mig. Men fysiskt var det verkligen enklare än en liten förkylning. Från att ha mått EXTREMT dåligt under hela graviditeten mådde jag redan dagen efter bättre än på flera månader. Även samma dag var känslan som att endast ha mens. 

    Sammanfattat så har aborten för mig varit extremt enkelt och jag har fått bra bemötande. Jag känner mig i efterhand väldigt nöjd och svarar gärna på frågor från er som känner sig vilsna. 

Svar på tråden Kirurgisk abort