• Långbenopluto

    Sämsta julklappen??

    Vi satt förväntansfull på julafton, jag och min syster. Vår pappa sa att han hade köpt en fin julklapp till oss, vi hade också köpt en fin sak till honom som han har önskat sig.

    Min syster fick en fin vas och en uppsättning fina sänglakan, hon blev glad.

    Då var det min tur...... jag öppnade och såg en fin ask, som jag öppnade..... i låg en fin flaska vin och en vinöppnare!

    Saken är att jag är nykterist sedan 14 år, och det vet han!

    Jag frågade lite försiktigt om jag och min syster tog fel julklapp, men nej, det hade vi inte....

    Jag blev så besviken, på att min pappa uppenbarligen inte känner mig så väl som jag trodde. Jag tackade och gick ut i köket.

    Överreagerar jag?

    Vad var din sämsta julklapp?

  • Svar på tråden Sämsta julklappen??
  • riboflavin

    Sämsta julklappen var en fin chokladask från svärmor, jag gillar varken mörk choklad, sprit i godis, mandelmassa eller frukt i godis så Anthon Bergs jordgubbar i champagne var liksom alla fel. Men det är ju knappast något att hänga upp sig på.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • riboflavin
    riboflavin skrev 2017-12-27 16:34:53 följande:

    Sämsta julklappen var en fin chokladask från svärmor, jag gillar varken mörk choklad, sprit i godis, mandelmassa eller frukt i godis så Anthon Bergs jordgubbar i champagne var liksom alla fel. Men det är ju knappast något att hänga upp sig på.


    Ja, just det, jag är diabetiker också.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Spislucka

    Jag, min syster och mamma fick 3 st rullar hushållspapper var av vår morfar. Han fick ett presentkort på mekonomen på 600 kr.

  • Grande Rock

    Nåja, någon brydde sig tillräckligt mycket om er för att skaffa en julklapp åt er. Tankevurpor kan hända vem som helst-
    Var glad för det lilla, passar inte presenten går det bra att ge den vidare till någon som vill ha den.


    Att tro är att inte veta
Svar på tråden Sämsta julklappen??