• Äldre 27 Dec 22:49
    2864 visningar
    5 svar
    5
    2864

    3 små barn låst hemma

    Hej! Söker lite råd. Har en flicka på 4.år och

    2 pojkar på 2 år. Vi e hemma alldeles för mycket då de bekvämt. Vi hittar på massa hemma och gåe vi utanför hemmet( minst 1 ggr per dag om dom e lediga från fsk) så är de främst promenad/parken... vad gör ni? Vi har inte så mycket familjer i samma sits att umgås med. Inga alls faktiskt och de ju jätte trist... men vi har blivit för bekväma så vi gör inget nytt roligt. Ja skulle vilja åka till badhuset med alla 3 men de käns såå bökigt mee 3 små. Är vi dåliga föräldrar? Käns så..

  • Svar på tråden 3 små barn låst hemma
  • Äldre 27 Dec 23:33
    #1

    Men jisses gå ut till parken med barnen. Besök biblioteket, gå på museum. Bor du i Stockholm gå till Skansen eller Tekniska. Gå på vattenpölssafari. Besök alla lekplatser i området. Gå till skogen.
    Plocka pinnar, kottar, stora stenar, måla dem och gör egna djur av dem eller måla stenarna till dinosaurieägg.
    Har du förmånen att ha snö där du bor så åk pulka.
    Har du ingen snö ta med några bollar. Hinkar är fantastiska att samla spännande saker i.
    Har två 4 åringar så jag förstår helt biten med att de sticker åt olika håll därför var jag väldigt mycket i skogen med mina. Svårare att springa ifrån hehehe.

    Titta på pintrest för ideer

  • Caramb­olan
    Äldre 27 Dec 23:37
    #2

    Inte behöver så små barn åka till badhuset inte. Parken, skogen, en ny park, biblioteket, en annan park, mataffären, etc. räcker gott och väl. Klättra på stenar, samla kottar, titta på djur i naturen, gräv en grop, kasta pinnar i en bäck, åk pulka, öva på att hoppa långt, bygg en koja, grilla korv. Gör det inte svårare för dig själv än det behöver vara.

  • Äldre 28 Dec 02:04
    #3

    Jag har också tvillingpojkar och jag tyckte tiden runt två år var skitjobbig. Vi gjorde inte mycket mer än lekparken och skogen i den åldern. När de blev lite över tre blev de mycket lättare (och roligare! ) att ta med på olika saker.

    Ni kanske inte måste göra allt tillsammans allihopa ? Ibland är det skönt att dela upp sig tycker jag.

  • Äldre 28 Dec 08:32
    #4

    Tror bara de jag som stressae för man ser alla andra hitta på såååå mycket. Tack för tips

  • Äldre 28 Dec 09:10
    #5

    Äsch, barn mår jättebra över att vara hemma. Man behöver inte tretusen museer, badhus och lekland.

    Däremot kan jag ändå tipsa om lekland om ni vill gå på något nytt och låta dem springa rejält. För det är ju skönt med så totalt barnanpassade ställen. Men se till att gå på en tid när det är lugnt.

Svar på tråden 3 små barn låst hemma