• beso

    hjälp tyda veckoindikator :(

    Hej har blivit oplanerat gravid efter ha gjort Slut med mitt ex. Hade oskyddat den 1dec. Sen avbrutet 14dec. Idag 28dec visar gravtest med veckoindikator 2-3 v. Läste att spermier kan överleva 7dgr. När tror ni troligast att jag blev gravid? Jag brukar vara låghormonare så tror det kan vara äldre än testet visar.

    Känner dom som kört på avbrutet flera år utan att bli gravid så det borde ju inte vara den 14 dec då eller?

    Mycket tacksam för svar snälla.

    Ledsen o orolig! :(

    Har börjat må illa. Det brukar jag göra i v 7

  • Svar på tråden hjälp tyda veckoindikator :(
  • Jag är bara jag

    Veckoindikatorn är inte pålitlig. Du kan vara längre gången än den visar. Men det beror ju på hur dina cykler brukar se ut. Det är två veckors skillnad, har du ingen aning om när äl brukar infalla? När var senaste mens då?

  • Iowhannah

    Nej, det borde inte vara den 14de. Oavsett så räknar man efter senaste mens tills man gjort UL (men det vet du förmodligen, du verkar ha varit gravid tidigare).

  • beso

    Jag fick tidigt missfall förra månaden så det är svårt att veta när äl var. Blodet slutade sista november. Hade blödig ca 6dgr. Innan låg bebben död i ca en v.

  • Iowhannah
    beso skrev 2017-12-28 16:38:30 följande:

    Jag fick tidigt missfall förra månaden så det är svårt att veta när äl var. Blodet slutade sista november. Hade blödig ca 6dgr. Innan låg bebben död i ca en v.


    Aha okej. Jag tror att du kan räkna missfallet som senaste mens.

    Hm. Det stämmer liksom inte med veckoindikatorn om det skulle vara den 14de, men samtidigt stämmer det inte med missfallet om det skulle vara den 1a. Såvida inte spermierna simmade runt tills du hade ägglossning.

    Hur långa cykler brukar du ha? Vet du vilken dag du brukar få ägglossning?
  • beso

    Jag brukar ha 28dgr. Om man räknar två v från när bebisen dog så blir det äl då ca 1 december när jag hade oskyddat..om äl va ev v senare den 7dec så kan ju spermierna legat i bakhåll tills dess?! ;) För det är då nu 3v isådanafall o v indikatorn sa 2-3v..så då stämmer ju det nästan iaf..

  • Iowhannah
    beso skrev 2017-12-28 17:03:02 följande:

    Jag brukar ha 28dgr. Om man räknar två v från när bebisen dog så blir det äl då ca 1 december när jag hade oskyddat..om äl va ev v senare den 7dec så kan ju spermierna legat i bakhåll tills dess?! ;) För det är då nu 3v isådanafall o v indikatorn sa 2-3v..så då stämmer ju det nästan iaf..


    Ja jo, så kan det såklart ha varit. Jag tror att det bästa är att ringa mvc och boka in ett tidigt UL för datering.
Svar på tråden hjälp tyda veckoindikator :(