• Diana05

    Stoppa bebis hand i munnen ok?

    Min dotters farmor brukar ta mitt barns hand och stoppa de i farmors mun och låtsas gnaga. Tycker det känns lite äckligt. Vad tycker ni? Borde jag säga till att sluta eller bara låta det vara.

  • Svar på tråden Stoppa bebis hand i munnen ok?
  • Anonym (Trött)

    Låt det vara. Vad skulle du tycka om din mamma gjorde så.

    Det är synd om många farmödrar. Inte lät när svärdöttrar till och med skapar trådar om sådant.

    Jag gjorde så på mina barn och även på mitt barnbarn inget konstigt.

    Jag tar för givet att din svärmor inte har någon sjukdom som smittar.

  • Anonym (Trött)

    Låt det vara. Vad skulle du tycka om din mamma gjorde så.

    Det är synd om många farmödrar. Inte lät när svärdöttrar till och med skapar trådar om sådant.

    Jag gjorde så på mina barn och även på mitt barnbarn inget konstigt.

    Jag tar för givet att din svärmor inte har någon sjukdom som smittar.

  • Anonym (E)

    Jag hade inte brytt mig så länge hon inte var förkyld. Brukar inte du göra så själv med ditt barn? Jag låtsas "äta upp'" mitt barn ofta och hen tycker det är väldigt roligt.

  • Anonym (Mm)

    Beror på. Jag tycker inte att man gör saker som kan överföra förkylningar osv. Tex pussa på munnen, blåsa i ansiktet. Gnaga på handen är ett gränsfall

  • Anonym (.)

    Spontant tycker jag att det låter äckligare för farmor, hahaha.

  • lövet2

    Jag ser inte problemet. Så har jag gjort med alla mina barn. Jag har stoppat deras fötter i munnen också och pussat på tårna.

  • Diana05

    Ja pussar på munnen gör hon med. Jodå brukar faktiskt göra samma sak men så gör hon det precis efter jag naffsat och så vill man kanske inte ha hennes saliv efter de om ni förstår hehe. Men alright då är det inget konstigt i de.

  • Diana05

    Kanske övereagerar då hon också knuffar undan mig när jag går med barnvagnen och ger massa råd som att vi inte känner vår dotter. Tröstar jag min dotter så rusar hon fram och sliter tag i henne som att jag inte duger till att trösta mitt barn själv liksom. Så därför jag övereragerade idag då jag inte orkade se på mer.

  • Diana05
    Anonym (Trött) skrev 2017-12-28 21:24:10 följande:

    Låt det vara. Vad skulle du tycka om din mamma gjorde så.

    Det är synd om många farmödrar. Inte lät när svärdöttrar till och med skapar trådar om sådant.

    Jag gjorde så på mina barn och även på mitt barnbarn inget konstigt.

    Jag tar för givet att din svärmor inte har någon sjukdom som smittar.


    Min mamma är mer försiktig och frågar om saker, låter mig trösta mitt barn, rycker inte tag i vagnen och går iväg, ger inte massa råd som vi redan har koll på. Hon har munsår (som ibland dyker upp). Min mamma lyssnar när vi säger nått men inte svärmor så ja det är svårt. Men detta med gnagandet att stoppa hela handen i munnen ok där inser jag att det iaf är lugnt nu när jag tänker efter.
  • Anonym (E)
    Diana05 skrev 2017-12-28 22:16:06 följande:

    Kanske övereagerar då hon också knuffar undan mig när jag går med barnvagnen och ger massa råd som att vi inte känner vår dotter. Tröstar jag min dotter så rusar hon fram och sliter tag i henne som att jag inte duger till att trösta mitt barn själv liksom. Så därför jag övereragerade idag då jag inte orkade se på mer.


    Det du beskriver där är att gå över alla gränser som svärmor och farmor, inte ok beteende.
  • Panduro

    Tycker inte det är okej. Skulle aldrig stoppa mitt barns hela hand i min mun. Tänk vilka bakterier som överförs när bebisen sedan stoppar sin hand i sin egen mun. Jag pussar på mitt barn, absolut. Men aldrig stoppa in handen i munnen. Skulle heller inte uppskatta om någon gjorde det på mig.

  • Anonym (Mm)
    Anonym (Mm) skrev 2017-12-28 21:36:37 följande:

    Beror på. Jag tycker inte att man gör saker som kan överföra förkylningar osv. Tex pussa på munnen, blåsa i ansiktet. Gnaga på handen är ett gränsfall


    Citerar mig själv för att förklara att jag menar att det inte är ok att andra gör dessa saker på mitt barn. Jag själv pussar osv om jag är frisk.
  • LitenMommy
    Diana05 skrev 2017-12-28 22:16:06 följande:

    Kanske övereagerar då hon också knuffar undan mig när jag går med barnvagnen och ger massa råd som att vi inte känner vår dotter. Tröstar jag min dotter så rusar hon fram och sliter tag i henne som att jag inte duger till att trösta mitt barn själv liksom. Så därför jag övereragerade idag då jag inte orkade se på mer.


    Detta tycker jag du istället borde ta upp med henne. Tycker du det är svårt kan du ta upp det med barnets pappa så ha kan tala med din svärmor. Sen kan du ju alltid ha våtservetter till hands och torka hennes händer efter de stoppats i munnen.
  • Anonym (D)

    Det är ditt barn och du sätter dina gränser. Om någon annan gör något du känner dig obekväm så säg ifrån. Man kan vara trevlig och bestämd samtidigt.

    Farmor/mormor är inte förälder, du är det.

    Säg ifrån.

Svar på tråden Stoppa bebis hand i munnen ok?