• Äldre 29 Dec 13:18
    5794 visningar
    1 svar
    1
    5794

    Bebis 3 månader ratar ersättning!

    Hej! Hoppas någon där ute kan komma med bra tips till mig och min 3 månaders bebis.

    Jag helammar sedan start men gav första gången ersättning när han var ca 5-6 veckor. Det fick han några gånger per vecka till han blev kanske 8-9 veckor. Det krånglade lite i början då han inte förstod hur han skulle suga på flaskan, men han gillade smaken. Vi har kört NAN sensitive 1. Sedan gick det ett tag utan att han fått ersättning till nu... han vägrar att äta! Först tänkte jag att han kanske glömt hur man suger på flaskan, men det verkar vara smaken han ratar! Han får liksom kväljningar och blir skitförbannad.

    Har läst en del tips om att blanda ut med lite bröstmjölk för att sedan fasa ut bröstmjölken och endast ha ersättning. Någon som testat det? Vill verkligen att han ska gilla det då det inte riktigt fungerar optimalt för mig med att pumpa ut mjölk och jag kommer behöva vara borta någon timme per vecka så hans pappa kan mata honom.

    Tips anyone?

  • Svar på tråden Bebis 3 månader ratar ersättning!
  • Äldre 29 Dec 14:13
    #1

    Har du provat att lägga lite ersättning i en drickskål för spädbarn från apoteket? Att börja med det och låta barnet smaka lite av ersättningen tills barnet vänjer sig vid smaken kan vara bra. Att direkt gå över från bröst till flaska är svårt.

Svar på tråden Bebis 3 månader ratar ersättning!