• Seb81

    Tar du ovitrelle, se hit!

    Hej!

    Jag har tagit min första ovitrelle spruta, plus Letrozol min 4:e behandling.

    Det jag undrar är hur ni kände efter ni tagit Ovitrelle? Jag tog min spruta för 1 vecka sen idag & min magvärk i livmodern bara blir värre för var dag... jag får värsta värken av att sitta på huk, dra upp benen mot magen eller sitta framåtlutad.. känns som något tar i lixom. Det värker och svider i livmodern. Är det fler som haft så??

    Igår kväll hade jag ca 30-40 hugg och stickningar så jag skrek, ca 10 st plus molvärk. Ska det vara såhär? Normalt? :) suuuuuper tacksam för svar!! :)

    Fler som sitter i ni sist & vill följas åt till ett plus? Vi har försökt få barn i 2 år. Ivf i mars-april om vi inte blir gravida.

    Kram & gott nytt år!

  • Svar på tråden Tar du ovitrelle, se hit!
  • Missamee

    Jag tog min första ovitrellspruta igår, haft väldigt oregelbunden mens och fått hjälp snabbt med Letrozole, efter min första letrozole-behandling fick jag två äggblåsor på vänster äggstocke, den ena var 19 mm och den andra 20 mm.

    När jag gick tillbaka 4 dagar senare på vaginala ultraljudet och se om de hade släppt så fanns där helt plötsligt 1 på 27 mm och 1 på 16 mm. Gynekologen trodde att en av de andra stora redan släppt.

    Hon skrev ut ovitrelle-sprutan och jag tog den direkt när jag kom hem på eftermiddagen igår.

    Ligger på och håller tummarna att jag INTE får min mens om 14 dagar. ????????????

    Någon mer som går igenom ovitrelle elller Letrozole-behandling? Skönt att dela erfarenheter!

  • Seb81
    Missamee skrev 2018-03-13 12:13:01 följande:

    Jag tog min första ovitrellspruta igår, haft väldigt oregelbunden mens och fått hjälp snabbt med Letrozole, efter min första letrozole-behandling fick jag två äggblåsor på vänster äggstocke, den ena var 19 mm och den andra 20 mm.

    När jag gick tillbaka 4 dagar senare på vaginala ultraljudet och se om de hade släppt så fanns där helt plötsligt 1 på 27 mm och 1 på 16 mm. Gynekologen trodde att en av de andra stora redan släppt.

    Hon skrev ut ovitrelle-sprutan och jag tog den direkt när jag kom hem på eftermiddagen igår.

    Ligger på och håller tummarna att jag INTE får min mens om 14 dagar. ????????????

    Någon mer som går igenom ovitrelle elller Letrozole-behandling? Skönt att dela erfarenheter!


    Oj så spännande :D

    Jag är fortfarande inte gravid... efter måååånga leteozol behandlingar och även med ovitrelle.... vi ska på vårt första ivf möte sen 3/4 så vi längtar väldigt mycket nu! Jag hoppas vi får hjälp fort!!

    Hur länge har ni försökt?
  • Missamee

    Har inte försökt så jättelänge (knappt 1 år) men då jag har haft väldigt oregelbunden mens (3-4 menscyklar per år) sen tonåren visste vi att jag behövde tidig ägglossnings hjälp så är glad att de tog mig på allvar direkt. Producerar många äggblåsor så det slår liksom ut min ägglossning. PCOS är jag testad för men alla prover såg normala ut.

    Ska ta Letrozole i 3 månad om inget händer, sen ska sambon utredas innan de går vidare för eventuell IVF.

    Håller timmarna för oss och er!

Svar på tråden Tar du ovitrelle, se hit!