• Anonym (Tokern)

    Sambo men drömmer om sex med andra

    Vårt sexliv är inte bra pga. mig - jag känner mig inte sugen på min sambo alls och det känns hemskt! Jag älskar hen SÅ mycket (vi har varit tillsammans i 5 år och har det så bra man kan ha det på alla sätt förutom när det kommer till sex). Jag är 26 år gammal och undrar "is this it!!?" Ska jag aldrig få ha helt galet och vilt sex igen!? Uppleva en sån där fantastisk passion med någon? och bara känna hur det pirrar i hela kroppen!? Jag saknar det. Detta gör mig galet bitter.

    Jag drömmer jämt om andra och det får mig sååå sugen (så jag absolut inte är inte assexuell!)

    Vi har sex kanske 1 gång i månaden (hen vill mer såklart men jag vill & KAN inte!) Ibland gråter jag när vi har sex, för det känns inte bra. Har gått i terapi för detta men kände inte att det funkade. Detta gör mig så ledsen och det är klart att det tär på vår relation mer eller mindre. Vi har pratat MYCKET om detta (inte att jag inte känner attraktion dock) och hen har accepterat situationen och är nöjd som det är. Kan vell tillägga att detta inte är en fas utan det har varit såhär majoriteten av vårt förhållande. 

    Är det fler än jag som känner såhär? Vad ska jag göra!? 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-30 09:42
    Kan tillägga att vi hade grymt sex i början av vårt förhållande! Nog den bästa partnern jag haft.. Och vi har annars mycket närhet och älskar att vara nära varandra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-30 09:49
    Ibland undrar jag också om det bara beror på mig själv - att jag har dålig självbild - för vet inte om jag skulle kunna ligga me ngn annan ens.. kanske hade kännts samma som med min flickvän. När vi träffades så kände jag "fan - jag skulle vilja ha legat runt mer innnan jag träffade den rätte" och ville egentligen inte bli tillsammans! Men ni vet kärlek ...

  • Svar på tråden Sambo men drömmer om sex med andra
  • Anonym (.)

    Det låter som att du borde byta sambo. Vissa förhållanden tar slut även om man inte vill det. Ibland är man bara bra som vänner. Eller så fortsätter du att leva så där och slösa bort ditt o hans liv

  • Arboga
    Arboga skrev 2017-12-30 09:55:10 följande:

    Har ni pratat?
    Vad säger hon?


    Läste inte hela innan jag skrev.. glöm detta.
  • Anonym (Kokosnöt)
    Anonym (Tokern) skrev 2017-12-30 09:38:39 följande:

    Vårt sexliv är inte bra pga. mig - jag känner mig inte sugen på min sambo alls och det känns hemskt! Jag älskar hen SÅ mycket (vi har varit tillsammans i 5 år och har det så bra man kan ha det på alla sätt förutom när det kommer till sex). Jag är 26 år gammal och undrar "is this it!!?" Ska jag aldrig få ha helt galet och vilt sex igen!? Uppleva en sån där fantastisk passion med någon? och bara känna hur det pirrar i hela kroppen!? Jag saknar det. Detta gör mig galet bitter.

    Jag drömmer jämt om andra och det får mig sååå sugen (så jag absolut inte är inte assexuell!)

    Vi har sex kanske 1 gång i månaden (hen vill mer såklart men jag vill & KAN inte!) Ibland gråter jag när vi har sex, för det känns inte bra. Har gått i terapi för detta men kände inte att det funkade. Detta gör mig så ledsen och det är klart att det tär på vår relation mer eller mindre. Vi har pratat MYCKET om detta (inte att jag inte känner attraktion dock) och hen har accepterat situationen och är nöjd som det är. Kan vell tillägga att detta inte är en fas utan det har varit såhär majoriteten av vårt förhållande. 

    Är det fler än jag som känner såhär? Vad ska jag göra!? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-30 09:42
    Kan tillägga att vi hade grymt sex i början av vårt förhållande! Nog den bästa partnern jag haft.. Och vi har annars mycket närhet och älskar att vara nära varandra.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-30 09:49
    Ibland undrar jag också om det bara beror på mig själv - att jag har dålig självbild - för vet inte om jag skulle kunna ligga me ngn annan ens.. kanske hade kännts samma som med min flickvän. När vi träffades så kände jag "fan - jag skulle vilja ha legat runt mer innnan jag träffade den rätte" och ville egentligen inte bli tillsammans! Men ni vet kärlek ...


    Sätt dig ner och fundera på vad du tycker om hos din partner. Att hon finns där för dig, älskar dig ovillkorligt? Har ni roligt ihop? Några härliga minnen ihop kanske, resor, upplevelser, upp och nedgångar. Har ni blivit starkare ihop och vill du bli gammal med henne? Delar ni värderingar?

    Ibland är gräset inte grönare på andra sidan. Kanske är det så att de du drömmer om också hade blivit en vardag till slut och att det är just fantiserandet som är attraktivt.

    Det verkar ändå som att du älskar din sambo och att ni är nära varandra fysiskt annars, så ni är ju mer än vänner och dessutom har ni haft ett bra sexliv tidigare.
    En relation efter fem år kan ha utvecklats till något djupare och finare än just galet bra sex.
  • Anonym (Tokern)
    Anonym (Kokosnöt) skrev 2017-12-30 13:00:21 följande:
    Sätt dig ner och fundera på vad du tycker om hos din partner. Att hon finns där för dig, älskar dig ovillkorligt? Har ni roligt ihop? Några härliga minnen ihop kanske, resor, upplevelser, upp och nedgångar. Har ni blivit starkare ihop och vill du bli gammal med henne? Delar ni värderingar?

    Ibland är gräset inte grönare på andra sidan. Kanske är det så att de du drömmer om också hade blivit en vardag till slut och att det är just fantiserandet som är attraktivt.

    Det verkar ändå som att du älskar din sambo och att ni är nära varandra fysiskt annars, så ni är ju mer än vänner och dessutom har ni haft ett bra sexliv tidigare.
    En relation efter fem år kan ha utvecklats till något djupare och finare än just galet bra sex.
    Vi har så roligt ihop och är absolut bästa kompisar! Vi reser mycket och har samma värderingar samt intressen. Vi är väldigt aktiva och gör mycket saker ihop. Vi är ett riktigt team och många ser upp till vårt förhållande. Problemet är att jag kände mig inte redo när jag träffade henne. Vi träffades utomlands och blev pang förälskade. Men jag var inte Klar med singellivet och alla drömmar jag hade (resa vidare runt världen). Blev nedstämd och deprimerad under något år. Vi har haft upp och ner som alla andra. Men vi är väldigt ärliga och genuina i vår relation. Det enda problemet vi har i prinicp är SEX biten.. Och det tär på mig och henne.
  • Anonym (Kokosnöt)
    Anonym (Tokern) skrev 2017-12-31 09:05:10 följande:
    Vi har så roligt ihop och är absolut bästa kompisar! Vi reser mycket och har samma värderingar samt intressen. Vi är väldigt aktiva och gör mycket saker ihop. Vi är ett riktigt team och många ser upp till vårt förhållande. Problemet är att jag kände mig inte redo när jag träffade henne. Vi träffades utomlands och blev pang förälskade. Men jag var inte Klar med singellivet och alla drömmar jag hade (resa vidare runt världen). Blev nedstämd och deprimerad under något år. Vi har haft upp och ner som alla andra. Men vi är väldigt ärliga och genuina i vår relation. Det enda problemet vi har i prinicp är SEX biten.. Och det tär på mig och henne.
    Vad skull hända om föreslog att ni får träffa andra?

    Det behöver inte vara en dålig sak.
  • Anonym (Tokern)
    Anonym (Kokosnöt) skrev 2017-12-31 11:47:20 följande:
    Vad skull hända om föreslog att ni får träffa andra?

    Det behöver inte vara en dålig sak.
    Usch de vill jag inte ens tänka på .. hen skulle bli så ledsen. Hen har ganska taskig självkänsla redan, dels pga att jag nekar hen mycket. :/ 
  • Anonym (Kokosnöt)
    Anonym (Tokern) skrev 2018-01-01 18:06:03 följande:
    Usch de vill jag inte ens tänka på .. hen skulle bli så ledsen. Hen har ganska taskig självkänsla redan, dels pga att jag nekar hen mycket. :/ 
    Prova att fundera ett slag över hur det skulle kännas om ni separerade. Om du fick din frihet att kunna träffa andra. Skulle du känna dig lycklig och fri? Hur skulle ditt liv se ut?

    Sex är inte allt även om det är mycket.
  • Anonym (Tokern)

    Hmm Rynkar på näsan sex är inte allt men vi är inte lyckliga utan det och det tär på oss. 

  • Anonym (Kokosnöt)
    Anonym (Tokern) skrev 2018-01-05 07:08:31 följande:

    Hmm Rynkar på näsan sex är inte allt men vi är inte lyckliga utan det och det tär på oss. 


    Då har du nog svaret inom dig vad du behöver göra. Lycka till
  • w123
    Anonym (Tokern) skrev 2017-12-31 09:05:10 följande:
    Men jag var inte Klar med singellivet och alla drömmar jag hade (resa vidare runt världen). 
    Man måste inte sluta resa bara för att man har en relation. Det går bra att resa även med sin partner, eller på egen hand. Snarare tror jag att det är etablerade vuxenlivet som sätter begränsningar (fast jobb, bostadslån, barn etc.)
  • Anonym (Tokern)
    w123 skrev 2018-01-05 08:34:42 följande:
    Man måste inte sluta resa bara för att man har en relation. Det går bra att resa även med sin partner, eller på egen hand. Snarare tror jag att det är etablerade vuxenlivet som sätter begränsningar (fast jobb, bostadslån, barn etc.)
    Vi har rest. Vi har backpackat runt Asien i 3 månader tillsammans och funderar på att göra Sydamerika i höst.. Hänger på hennes chef. 
  • Anonym (Fg)

    Det känns som du skriver om mig! Känner likadant. Jag älskar min sambo men är bara inte sugen på sex. Därimot är jag i väldigt behov av närhet. Vill bara vara nära utan krav på att det alltid ska leda till samlag. Känner du igen det?

  • Anonym (Tokern)
    Anonym (Fg) skrev 2018-01-07 15:13:02 följande:

    Det känns som du skriver om mig! Känner likadant. Jag älskar min sambo men är bara inte sugen på sex. Därimot är jag i väldigt behov av närhet. Vill bara vara nära utan krav på att det alltid ska leda till samlag. Känner du igen det?


    Ja! Känner exakt samma.. Foten i munnen Gillar att vara nära och så, men inte mer. Hur länge har ni varit tsm? Hur gamla? 
  • Anonym (Fg)
    Anonym (Tokern) skrev 2018-01-08 17:08:31 följande:

    Ja! Känner exakt samma..  Gillar att vara nära och så, men inte mer. Hur länge har ni varit tsm? Hur gamla? 


    Vi har varit tillsammans 10 år. Jag är 28:)
  • Anonym (frank)

    Det är väl bara att göra.. Se bara till att det inte kommer fram.

  • Anonym (!!!)

    Du är en hemsk människa. Är man tillsammans med någon och dessutom sambo så har man bara ögonen/tankar för denna. Allt annat är OTROHET

  • Anonym (Fg)
    Anonym (Tokern) skrev 2018-01-08 17:08:31 följande:

    Ja! Känner exakt samma..  Gillar att vara nära och så, men inte mer. Hur länge har ni varit tsm? Hur gamla? 


    Glömde tillägga att jag inte har tankar om att vara med andra. Utan bara saknar sex suget.
  • Anonym (Jolle)

    Varför känns inte sex bra? Varför vill du inte? Alltså du ger inte mycket att gå på. Men om du vill känna dig sexig och ha en man som dreglar efter dig och bara vill äta upp dig, ja då får du ju jobba för det också. 

    Tycker du att du har något att erbjuda? Känner du dig sexig? Varför gör du inte det nu om du gjorde det förr? Har du soffat till dig nu när du kirrat en man och börjat bli flöbbig och tjock, ätit för mycket skit? Jag frågar för att du skriver att du knappt skulle ha vågat ha sex med någon annan det låter ju som att du har dålig självbild, och det är klart man har det om man inte sett efter kroppen på flera år.

    Motionerar du, tränar eller liknande? Äter du kass mat? Dricker mycket alkohol? Stressar? Det är ju vanliga orsaker till sviktande sexualitet.

    mer kortsiktiga lösningar är ju att klä upp sig, göra sig extra fin, kanske inte ses på hela dagen, ses ute ta en drink eller äta middag. Gå hem som om det vore en dejt och ha ett par tända ljus (ger bra ljus om man är osäker för det döljer liksom mycket) och sen ge sig hän åt varandra. Och inte nöjja sig med att bara komma hem och ta av sig och knulla vanilla. Teasa varandra, massera, lek, ha kul, dra ut på det, hångla med kläder på osv. Prova rollspel där en liksom får uppdraget att gå in i en viss roll då blir det lättare att häva hjulspår man fastnat i.

Svar på tråden Sambo men drömmer om sex med andra