• nascimur

    Har du fött barn efter behandling i Athen?

    Hej,

    Min historia liknar många andras. Jag fyller snart 40, har försökt bli gravid i över fem år, har tre misslyckade IVF bakom mig, som lett till två tidiga missfall  (v. 8, v. 6). Längtar som tokig efter barn... Jag har inga barn sedan tidigare. Svävar mellan hopp och förtvivlan, och närmar mig allt mer förtvivlan. Kanske blir det aldrig något barn... Är normalviktig, frisk, testad flera gånger för olika hormonnivåer. Helt ok för min ålder. Jag försökte först få barn med min f.d. man, men har sedan testat IVF på egen hand i Danmark med köpt säd.

    Jag har testat det mesta: varit toknoga med mat och dryck, tränat, tränat inte, gått på akupunktur, inte gått på akupunktur. Druckit vidriga teer, inte druckit dem. Testat spermievänligt glidmedel, testat vartenda känt och mindre känt hälsotillskott. Testat för alla tänkbara STI, inklusive den udda fågeln mikroplasma. Nada.

    Det enda jag inte testat än är Athen. Jag har läst stora delar av boken Is your body baby-friedly? Jag har läst stora delar av tråden "Vi som lyckats bli gravida efter behandling i Athen". Men jag har svårt att få överblick: hur är det egentligen med det? Hur många HAR faktiskt lyckats respektive INTE lyckats efter behandling i Athen?

    Jag har redan spenderat närmare 200 000 kr och mina resurser, ekonomiskt och mentalt, är snart uttömda. Om jag ska ge mig in i ännu en snurra av resor, behandlingar och kostnader vill jag gärna veta:

    Hur gick det för ER? Har ni testat Athen och blivit/inte blivit gravida? Fått/inte fått barn? Skriv gärna din ålder och lite om er historia före Athen.

    Tacksam för alla svar.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du fött barn efter behandling i Athen?
  • UndrandeSökare

    Hej ! Om du har frågor om Aten och immunutredning är du välkommen att fråga mig. Jag har varit aktiv i Atentråden i flera år och kan svara på dina frågor.

    Annars fråga direkt i Atentråden.

    Majoriteten av de som gjort immunutredning och behandling har lyckats få barn, men vissa har också varit tvungna att använda sig av donerade ägg eller donerade spermier för att lyckas.

    Vill du läsa historier från några av dem som lyckats så finns några av dem publicerade på www.fertilitetsguiden.com

    Jag och min man har problem med upprepade missfall. Men missfallsutredningen i Sverige visade inget för de tog för få prover. Jag hittade då Atentråden

    och reste till Life clinic i Aten och fick där en mycket bättre utredning. Dr Dimitri tar prover och skickar till ett speciallabb i USA för analys. Jag fick då veta att jag har överaktivt immunförsvar och en koagulationssjukdom. Det hade jag aldrig fått veta om jag inte åkt till Aten för utredning.

    Många av dem i Atentråden har också gjort Mensblodtest och hysto hos ivfSerum i Aten som ett komplement till immunutredningen.

    Jag kan förstå om du är fundersam med tanke på ekonomin, men jag kan säga dig att kunskapen inom fertilitetsproblem och immunförsvar är i stort sett noll i Sverige och utomlands är de mycket mer kunniga och använder mycket mer tester. Så jag kan rekommendera immunutredning i Aten.

  • nascimur

    Hej! Tack för svar. Jag kan spara de behandlingsspecifika frågorna till Atentråden. Här ville jag bara försöka förstå hur sannolikt det är att behandlingen ger verkliga resultat.

    Hur länge har du haft kontakt med Aten? Och hur har det gått för dig?

  • UndrandeSökare
    nascimur skrev 2017-12-30 12:53:40 följande:

    Hej! Tack för svar. Jag kan spara de behandlingsspecifika frågorna till Atentråden. Här ville jag bara försöka förstå hur sannolikt det är att behandlingen ger verkliga resultat.

    Hur länge har du haft kontakt med Aten? Och hur har det gått för dig?


    Jag gjorde min utredning 2015, och har varit aktiv i Atentråden sen dess. Vi kom längre tack vare immunbehandlingen än nånsin tidigare, men missfall. Reste då till AvaRiga och gjorde sperm dna fragmentationstest och det visade sig att det var fel på spermierna, och eftersom jag är 40+ så valde vi att göra dubbeldonation. Har nu 5 blastos i frysen i Riga som är friska enligt PGS och kommer att göra insättning med immunmedicinering 2018.

    Så vi är inte i mål än, men majoriteten lyckas med immunmedicinering. Jag har följt många av dem som lyckats. Tyvärr brukar ju de av naturliga orsaker försvinna från tråden efter att de fått sina barn.

    Men om du går in i Atentråden nu och vill prata direkt med några som redan lyckats så kan du prata med

    Zwillinge86, hon fick en son tack vare immunbehandling och försöker nu få syskon.

    Du kan också prata med Missne som också fått ett barn med immunbehandling och äggdonation och nu kommer få barn nr 2 i mars 2018 tack vare immunbehandling.

    Du kan också prata med finee i Atentråden som nu väntar tvillingar tack vare immunbehandling och hysto i Aten.
  • nascimur
    UndrandeSökare skrev 2017-12-30 14:38:31 följande:
    Jag gjorde min utredning 2015, och har varit aktiv i Atentråden sen dess. Vi kom längre tack vare immunbehandlingen än nånsin tidigare, men missfall. Reste då till AvaRiga och gjorde sperm dna fragmentationstest och det visade sig att det var fel på spermierna, och eftersom jag är 40+ så valde vi att göra dubbeldonation. Har nu 5 blastos i frysen i Riga som är friska enligt PGS och kommer att göra insättning med immunmedicinering 2018.

    Så vi är inte i mål än, men majoriteten lyckas med immunmedicinering. Jag har följt många av dem som lyckats. Tyvärr brukar ju de av naturliga orsaker försvinna från tråden efter att de fått sina barn.

    Men om du går in i Atentråden nu och vill prata direkt med några som redan lyckats så kan du prata med

    Zwillinge86, hon fick en son tack vare immunbehandling och försöker nu få syskon.

    Du kan också prata med Missne som också fått ett barn med immunbehandling och äggdonation och nu kommer få barn nr 2 i mars 2018 tack vare immunbehandling.

    Du kan också prata med finee i Atentråden som nu väntar tvillingar tack vare immunbehandling och hysto i Aten.
    Stort tack för ditt svar! Jag får fundera vidare...
  • nascimur
    UndrandeSökare skrev 2017-12-31 11:27:17 följande:

    Du är varmt välkommen till Atentråden om du vill. Den heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

    Lycka till !


    Tack, detsamma! :)
  • UndrandeSökare
    nascimur skrev 2017-12-31 15:18:25 följande:
    Tack, detsamma! :)
    Hur har det gått för dig? Har du fått barn? Reste du till Aten för utredning?

    Vi reste vidare till London till denna klinik (se länk till hemsidan nedan) och gjorde en ännu större och dyrare utredning där. Den visade att jag har för låga LAD-nivåer så jag ska göra 2-3 LIT-behandlingar innan nästa insättning.

    www.fertility-academy.co.uk/

  • louisa83

    Vad jag förstår handlar Atentråden om en specifik läkare som gör immunutredning. Är det det du vill göra? Annars kan jag glatt rekommendera en annan fertilitetsläkare i Aten som gör under. Han jobbar på en klinik som heter Embryoland. Embryoland har fått många priser och utmärkelser och de är ledande inom området. I allmänhet så är Grekland faktiskt ledande inom detta området med måånga kunniga läkare och kliniker, och folk kommer från hela världen för att göra fertilitetsutredningar och IVF där. Det är alltså inte bara Dr T som man kan gå till. Det som är bra med Grekland är att de också har låga kostnader jämfört med andra länder. Jag själv bor i Aten och gjorde IVF på Embryoland. Jag hade svår endometrios och hade inte kunnat bli gravid på flera år, och mina ägg var av dålig kvalitet. Dock lyckades det på första försöket, vilket för mig var ett under. Under tiderna jag besökte denna klinik var det folk där från hela världen, och han lyckades få många av dem gravida, och vi pratade med många som försökt i flera år på andra kliniker och i andra länder, som till slut blev gravida här.

    Jag tänkte att även om du inte är intresserad av den här informationen så kanske någon annan är det...

    Dock trooor jag att det finns vissa regler i Grekland om vilka som får göra IVF, jag är inte säker på att man får göra det om man är singel, så det är bra att kolla upp. Men det kanske bara är utredning du vill göra.

    Lycka till, jag är säker på att du kommer få ditt barn på något sätt! Kämpa på och ge inte upp!

Svar på tråden Har du fött barn efter behandling i Athen?