• Mellva

    Vad ska lillebror heta?

    Har två barn som heter Viggo och Tuva. Vi kan inte hitta något namn till kommande lillebror som känns riktigt rätt. Viggo, Tuva och?? Gillar Noah och Colin, men det känns ändå inte helt självklart. Ett namn som jag fastnat för är Vinston, men vårat efternamn börjar på Vins - så det passar tyvärr inte ihop.

    Någon som har förslag på namn som kan passa? Ett plus i kanten är om det inte ligger på topplistan, är förskollärare och vill inte gärna ta ett namn som jag associerar till barn på jobbet.. Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vad ska lillebror heta?
  • Anonym (anonym)

    Viggo, Tuva och Melvin kanske?

    Kan tipsa om att biblioteken brukar ha namnböcker man kan låna, där hittar du massor med förslag. Plus att det står vad namnen betyder.

  • Masquerade

    Hade jag varit du hade jag nog fortsatt med temat med ett v i namnet. Kom på några förslag i samma stil som du tidigare valt såsom:

    Alvar, Arvid, Edvard, Evert, Gustav, Ivan, Ivar, Levi, Love, Ludvig, Olov, Ove, Pavel, Severin, Sivert, Svante, Sven, Sverker, Sverre, Tryggve, Ulv, Valter, Vide

    Alla namnen faller kanske inte i smak, men det kanske finns nåt guldkorn där.


    Dotter född dec -15
  • Mellva

    Melvin hade passat väldigt bra med syskonen namn, tyvärr är det upptaget av barn till nära vänner. Otto är gulligt, men vet inte om det är ett namn vi skulle välja. Så svårt!! Vill gärna ha lite attityd i namnet, som Viggo. Därav är vi osäkra på Noah som är så mjukt..

  • Mellva
    Masquerade skrev 2017-12-30 22:15:21 följande:

    Hade jag varit du hade jag nog fortsatt med temat med ett v i namnet. Kom på några förslag i samma stil som du tidigare valt såsom:

    Alvar, Arvid, Edvard, Evert, Gustav, Ivan, Ivar, Levi, Love, Ludvig, Olov, Ove, Pavel, Severin, Sivert, Svante, Sven, Sverker, Sverre, Tryggve, Ulv, Valter, Vide

    Alla namnen faller kanske inte i smak, men det kanske finns nåt guldkorn där.


    Vi är också inne på att köra på ett namn med v i ?? Tack för förslag!
  • fluu

    Elvin, Ilon, Elis, Love, Loa, Mille, Otis, Odin, Viljar, Atle, Ilian, Emrik, Finn, Ian.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Tomelilla15

    Är egentligen inte själv stormförtjust i namnet men tycker bara det skulle passa ihop med namnen på dina andra två barn. Otis

  • Mellva

    Tack snälla för alla förslag! Jag gillar Ilon, men det dissade maken. Atle var fint tycker jag, det ska jag ge som förslag! Ilian också. Fortsätt gärna så kanske vi faktiskt hittar en favorit snart. Tyvärr har vi ganska olika smak jag och maken. Han gillar Hugo, vilket jag också tycker är superfint. Men jag vet så många som heter det, det tappar lite charmen för mig då..

  • Kusin Krakel

    Några fler namn med V i.: Alvin, Alve, Elvis,Even (som Even i Skam), Povel, Vidar, Vilmer, Winston, Evald, Gustav, Evert, Oliver, Sylvester, Oswald, Torvald, Toivo

  • Mellva

    Alve gillar jag, maken tycker det låter som alv.. Måste bearbeta honom lite där! Alvar tänjer jag på Allvar..

Svar på tråden Vad ska lillebror heta?