• llindaaa

    Efterrätt nyår, tips!!!

    Är bortbjudna på middag ikväll, men känner att jag inte vill komma dit tomhänt. Det står lite still i huvudet så jag  hade behövt tips på goda efterrätter att göra till 6 pers. Bara 5 h tills vi ska vara där, så inget för avancerat eller som behöver stå sig i timmar. Tack!!

    Tar även gärna emot tips på vad man annars hade kunnat ta med sig om jag inte kommer på någon efterrätt att göra, typ tilltugg eller så..

  • Svar på tråden Efterrätt nyår, tips!!!
  • Anonym (M)

    Vi ska ta med gino och vaniljglass! Men gör inte bara på jordgubbar, kiwi och banan utan det blir ananas, physalis, hallon, blåbär, kiwi och banan! En är lyxig men inte heller för tung efterrätt tycker jag!

  • llindaaa
    Lena skrev 2017-12-31 13:35:24 följande:

    Är du säker på att de inte redan har fixat efterrätt.


    Nej, det vet jag inte om dom har gjort.. Kanske.. Men vill inte komma dit tomhänt, så har du nå förslag på vad jag annars kan ta med mig? :)
  • Anonym (Banoffe)

    Banoffe-paj. Godaste efterrätten som finns. Tar 5 min att göra.

  • Anonym (anonyma tjejen)

    Blombukett eller finare chokladask.

    Annars kan man köpa med sig ingredienser till marängsviss dvs bananer, chokladsås, glass, grädde och en påse maränger. Allt finns på mataffären.

    Sen behövs bara ett serveringsfat att bygga ihop allt på. Jättegott och festligt till nyår !

  • Carambolan

    Ta inte med efterrätt om ni inte kommit överrens om det innan! Det är bara knepigt när man står där som värd och plötsligt har dubbla efterrätter som måste ätas. Ta med en chokladask eller nåt annat ?hålla sig vaken?-tilltugg istället.

  • Anonym (....)
    llindaaa skrev 2017-12-31 13:45:03 följande:

    Nej, det vet jag inte om dom har gjort.. Kanske.. Men vill inte komma dit tomhänt, så har du nå förslag på vad jag annars kan ta med mig? :)


    Det troligaste är väl att de redan gjort en efterrätt. Ta med en chokladask.
Svar på tråden Efterrätt nyår, tips!!!