• telly

    Fredrika, Eleonora eller nåt annat förslag?

    Vilket är finast? Eller har ni andra förslag på ståtliga, vackra, gamla flicknamn?


    BF feb 2018
  • Svar på tråden Fredrika, Eleonora eller nåt annat förslag?
  • Anotherone

    Fredrika tycker jag låter hårt. Då är Eleonora finare.

    Andra liknande namn; Elisabeth, Magdalena, Veronica, Vilhelmina, Aurora, Désirée, Josephine, Therese, Maria.

  • telly
    Anotherone skrev 2018-01-01 19:48:56 följande:

    Fredrika tycker jag låter hårt. Då är Eleonora finare.

    Andra liknande namn; Elisabeth, Magdalena, Veronica, Vilhelmina, Aurora, Désirée, Josephine, Therese, Maria.


    Aurora, Désirée och Josephine var fina. Men Désirée, är det för svår stavning för barn?
    BF feb 2018
  • telly
    linnéa001 skrev 2018-01-01 20:50:30 följande:

    Eleonora är det absolut vackraste flicknamnet enligt mig. Jag gillar också Magdalena, Katarina och Antonia.


    Nja. Magdalena låter så tjockt på nåt sätt. De andra låter lite för hårda?
    BF feb 2018
  • Jzbdnfbd

    Tycker namnen låter aningen krångliga, MEN vi tycker alla olika så om det är dina favoriter så kör på dem :)

    Här kommer lite förslag från min sida iaf.

    Viktoria, Isabella, Sofia, Margareta, Elisabeth, Kristina, Otilia, Selma, Noelia/Noelle, Ellen, Vilhelmina och Nora.

  • Anotherone
    telly skrev 2018-01-01 21:05:43 följande:

    Aurora, Désirée och Josephine var fina. Men Désirée, är det för svår stavning för barn?


    Jag tycker att så länge man stavar det med två e på slutet så råder inga tvivel om vilket namn som avses och hur det ska uttalas så jag hade stavat det utan. Alltså Desiree.

    Många som heter Therese stavar ju just så, få som stavar Thèrése.
  • MallaL
    Anotherone skrev 2018-01-01 22:48:48 följande:

    Jag tycker att så länge man stavar det med två e på slutet så råder inga tvivel om vilket namn som avses och hur det ska uttalas så jag hade stavat det utan. Alltså Desiree.

    Många som heter Therese stavar ju just så, få som stavar Thèrése.


    Men en hel del stavar det Thérèse och jag har sett Thérése, men då håller jag med, om man ändå inte uttalar på franska är det bättre utan accenterna.

    Fredrika och Eleonora är två mycket vackra namn, lägger till Laura, Aurelia, Carolina, Teresia, Axelina
  • fluu

    Fredrika! Älskar det namnet! Fler förslag:

    Ingrid, Elvira, Ottilia, Emilia, Amalia, Vilhelmina, Marianne, Louisa, Beatrice, Dorothea , Gabrielle, Henrietta.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MallaL
    fluu skrev 2018-01-02 03:46:53 följande:

    Fredrika! Älskar det namnet! Fler förslag:

    Ingrid, Elvira, Ottilia, Emilia, Amalia, Vilhelmina, Marianne, Louisa, Beatrice, Dorothea , Gabrielle, Henrietta.


    Så fina namn! Jag känner en Henriette (35år) och en Henrietta (ca 20 år), vackra tjejer med ståtliga namn. Emilia är också ståtligt och vackert. Marianne är lite bortglömt men så fint!
Svar på tråden Fredrika, Eleonora eller nåt annat förslag?