• Lina100

    HÅRET avgör land

    Jag har haft mörkt hår och blöa ögon väldigt länge nu och många skämtar ibland med om jag är rysk eller utländsk överhuvudtaget, speciellt tjejkompisar och jag tycker inte det är kul. de säger ryska ord. 

    Det är inget fel med att vara det, men bara för att man har mörkt hår avgör ju inte det ens hemland.

    jag är helsvensk liksom, och har aldrig haft platinablont heller utan mörkare blont isåfall

    men är man ful bara för att man har en speciell hårfärg känner jag?

  • Svar på tråden HÅRET avgör land
  • Lina100

    finns ju folk i ryssland och afrika och allt som kan va skit snygga 

    men när det går till en mobbningsnivå undrar jag om folk är avundsjuka 
    tycker inte alls det är kul liksom och det är bara ett hår

  • Anonym (Saga)
    Lina100 skrev 2018-01-01 23:39:00 följande:

    Jag har haft mörkt hår och blöa ögon väldigt länge nu och många skämtar ibland med om jag är rysk eller utländsk överhuvudtaget, speciellt tjejkompisar och jag tycker inte det är kul. de säger ryska ord. 

    Det är inget fel med att vara det, men bara för att man har mörkt hår avgör ju inte det ens hemland.

    jag är helsvensk liksom, och har aldrig haft platinablont heller utan mörkare blont isåfall

    men är man ful bara för att man har en speciell hårfärg känner jag?


    När jag ser en tjej med mörkt hår och ljusa/blåa ögon så tänker jag typ att de ser ut som modeller, eller iaf sjukt vackra. Önskar (!) att jag hade haft ljusa ögon för att ha mörkt hår till. Så exotiskt men ändå inte :) 

    Folk är avundsjuka som föregående person skrev. Ryska kvinnor är för övrigt jättevackra också :)
  • Anonym (ace)
    Lina100 skrev 2018-01-01 23:39:00 följande:

    Jag har haft mörkt hår och blöa ögon väldigt länge nu och många skämtar ibland med om jag är rysk eller utländsk överhuvudtaget, speciellt tjejkompisar och jag tycker inte det är kul. de säger ryska ord. 

    Det är inget fel med att vara det, men bara för att man har mörkt hår avgör ju inte det ens hemland.

    jag är helsvensk liksom, och har aldrig haft platinablont heller utan mörkare blont isåfall

    men är man ful bara för att man har en speciell hårfärg känner jag?


    Dina 'kompisar' är fjantiga som håller på och vill ändra din nationalitet beroende på din hårfärg.
    Det finns svenskar med svart afro-hår, mörk hy och mörka ögon. Det finns svenskar med blå ögon och blont, rakt hår. Och det finns allt där emellan.
  • Anonym (m)

    Finns ju alla möjliga hår/ögon-färger i ryssland, landet är ju enormt. Jag är brunett och har sk ''hazel eyes'', grönbruna, men är helt ursvensk. Folk har ibland frågat vilket land jag kommer ifrån eller bara påpekat att jag ser utländsk ut, ibland med en negativ ton. Ibland är det lite irriterande, min blonda blåögda syster behöver aldrig få sånna frågor. Vissa verkar ha ett himla problem med att alla inte ser ut som den ''stereotypa'' svensken.

  • Anonym (m)

    Finns ju alla möjliga hår/ögon-färger i ryssland, landet är ju enormt. Jag är brunett och har sk ''hazel eyes'', grönbruna, men är helt ursvensk. Folk har ibland frågat vilket land jag kommer ifrån eller bara påpekat att jag ser utländsk ut, ibland med en negativ ton. Ibland är det lite irriterande, min blonda blåögda syster behöver aldrig få sånna frågor. Vissa verkar ha ett himla problem med att alla inte ser ut som den ''stereotypa'' svensken.

Svar på tråden HÅRET avgör land