• EliVio

    Förlovning

    Hej! På nyårsafton frågade jag min sambo om han ville förlova sig med mig. Han sa ja, vi berättade för vänner och dagen efter så sa han nej då han inte kände sig redo. Vet inte vad jag ska göra nu.. Hjälp snälla?

    Alla vet ju, min familj vet och nu helt plötsligt så är vi inte det längre. Han ville att vi skulle göra det till en halvförlovning. Alltså att vi typ har ringar men ser det mer som en symbol för kärlek och lovar att förlova oss typ. Men hur berättar jag för alla nu? Utan att dem typ avskyr honom

  • Svar på tråden Förlovning
  • Anonym (anonym)

    Verkar som en väldigt konstig och osäker kille, vadå

    "halvförlovning" endera är man förlovad eller så är man inte det. Tror han att man kan vara "halvgift" också???!!! Han verkar inte vara nåt att satsa på tyvärr !

  • Akira Öken

    Att förlova sig är inte juridiskt bindande, så vad är det han inte är redo för? Handlar det om att någon av er anser att ni måste gifta er inom en viss tid?

    Frågade du honom inför andra eller var ni själva?


  • Anonym (Alexandra)

    Haha, stackare. Förlåt, men "halvförlovning"? Ni har på er ringar för att ni lovar att förlova er - nån gång? Nej. Antingen är man förlovad eller inte. Kunde han utveckla vad det var han inte var redo för?

    Hur har det gått för er?

  • Anonym (Magica)
    Anonym (Alexandra) skrev 2018-07-04 19:34:03 följande:

    Haha, stackare. Förlåt, men "halvförlovning"? Ni har på er ringar för att ni lovar att förlova er - nån gång? Nej. Antingen är man förlovad eller inte. Kunde han utveckla vad det var han inte var redo för?

    Hur har det gått för er?


    Håller med, har man ringarna så är man ju förlovad.

    Undrar också hur det gått.
Svar på tråden Förlovning