• Annonym8885

    Orolig att jag har hiv

    Hej är en 16 år gammal kille, förlorade oplanerat oskulden för cirka 6 veckor sedan med en 15 årig tjej, allt gick väldigt fort och självklart blev det ingen kondom. Fick reda på att tjejen har legat med några andra innan mig.

    Hur som helst nu 6 veckor senare blev jag förkyld, har haft feber på runt 37-38 kanske (brukar ha 36,4) har ändå varit tillräckligt pigg för att vara med på jul och prata, spela dator och ta promenader. Varit väldigt snuvig i gångarna, inte riktigt haft ont i halsen eller huvudet, inte några muskelverk eller svullnader i halsen. (har för övrigt rätt dåligt immunförsvar)

    Min fråga är låter detta som hiv eller kan jag vara säker? chansen är väll ganska låg? Känns så pinsamt om det skulle testa som positivt, vad ska man säga till sina föräldrar?

    Tack

  • Svar på tråden Orolig att jag har hiv
  • Anonym (Kerstin)

    Det är helt osannolikt att du har HIV. För det första så är det en minimal chans att bli smittad vid vanligt vaginalt samlag. För det andra så är det helt osannolikt att en tjej med ett fåtal sexpartners har HIV.

    Däremot är det nog enklast att du testar dig och samtidigt lär dig lite om sex, könssjukdomar och verkligheten. Boka tid på ungdomsmottagningen.

  • Anonym (Hivpositiv)

    Gå och testa dig för säkerhets skull. Man kan aldrig vara säker när det gäller Hiv.

  • Förgammalförskilsmässa

    Influensa har i princip samma symptom som HIV/AIDS initialt, men chansen att få HIV från en tjej med "vanlig sex" är minimal på gränsen till omöjligt.


    Oavsett allt detta, gå och testa dig. Det kan man göra anonymt. Googla så får du se vad som är enklast för dig beroende på var du bor.


    Grattis till sex-stunden!

  • Anonym (Xp)

    Din feber är för låg och bara feber är inte något symptom på hiv. Plus att 6 veckor generellt sett är för lång tid för att några symptom ska komma då. Att du också är snuvig tyder på en vanlig förkylning som nästan alla har just nu.

    Du kan vara lugn. Men använd kondom i framtiden. Andra sjukdomar sprids väldigt lätt och har du otur blir du pappa fast du inte vill det.

  • Anonym (Nej)

    Du har med allra största sannolikhet inte hiv.

    Ta ett test för att slippa oro, men det kommer sannolikt inte att visa något.

Svar på tråden Orolig att jag har hiv