• Anonym (Smärta)

    Komma över sin förälskelse

    Jag vill nu komma över min förälskelse. Allt började så fantastiskt egentligen, men sedan kom mobbningen och antagligen förtal. Tråkigt att det händer sådant i vuxenlivet. Och med tidens gång, så började jag notera att gruppen börja avstå från att prata med mig.


    Även min förälskelse drogs med, däremot gick det bra att prata enskild.


    I början kändes det som om allt var mitt fel, men nu under Julledigheten så har jag kommit fram och analyserat att det mest troligt handlar om en enda stor svartsjuka med en annan kvinna ifrån kursen. Blandning av att jag gav min förälskelse uppmärksamhet.


    När jag kom fram till att jag och hon kommer förmodligen inte gå vidare som kärlekspar, så kände jag ändå att vi möjligtvis kunde bli vänner vilket faktiskt det kändes helt okej. Samtidigt var det en pirrig känsla att hjälpa henne med hennes ambitioner.


    Men jag har samtidigt inte gått vidare, jag har accepterat att hon förmodligen inte känner likadant tillbaks. Men det gör faktiskt lite ont, och jag har faktiskt tappat all intresse för andra kvinnor.


    När jag har varit förälskad eller intresserad av någon tidigare, så har jag haft lättare att gå vidare om jag noterade att det inte skulle bli något. Men jag har aldrig haft denna sorts förälskelse som denna känslan stannat kvar länge hos mig, och så pass starkt. Samtidigt tappat en total ointresse för andra kvinnor.


    Hur skall jag gå vidare då?


    Hur skall jag gå över?


    Jag skulle bara till och med bli hur glad som helst om hon och jag blev vänner, men det känns inte som det heller. Jag tror ryktesspridningen har påverkat många i klassrummet.


    Jag kommer att börja studera, fokusera stenhårt på högskolan,  så jag vet inte om jag kommer träffa henne igen, det känns trist. Men jag har ingen som helst aning om tiden kommer hjälpa mig med att gå vidare, eller om jag bör göra någonting.

  • Svar på tråden Komma över sin förälskelse
  • Anonym (H)

    Mitt bästa råd är att bygga upp ett roligt och intressant liv med sådant du tycker om. Sedan en dag när du verkligen lever livet så kommer du träffa en person som är värdig dig och som naurligt nästlar sig in i ditt liv och ditt hjärta :)

Svar på tråden Komma över sin förälskelse