• Anonym (Hm)
    Äldre 2 Jan 21:20
    3471 visningar
    24 svar
    24
    3471

    Har ungdomar bdsm nuförtiden?

    Hur vanligt är det att unga, säg 15-16 år provar bdsm? Ingen light-version utan mer seriös

  • Svar på tråden Har ungdomar bdsm nuförtiden?
  • Anonym (Häpp)
    Äldre 3 Jan 10:48
    #1

    Jag tror att många ungdomar söker alla möjliga sätt att prova olika saker. Det finns rapporter som visar att de har provat alltifrån hasch till MDMA. Många nya droger som spice, bdsm, E med mera kan locka en del.

  • Anonym (jacob­)
    Äldre 16 Jan 17:05
    #2

    Det har blivit vanligare och det beror nog på att föräldrar inte tar ansvar för sina barn utan låter dom surfa precis överallt på Internet.

  • Anonym (xyz)
    Äldre 16 Jan 17:49
    #3
    Anonym (jacob) skrev 2018-01-16 17:05:47 följande:

    Det har blivit vanligare och det beror nog på att föräldrar inte tar ansvar för sina barn utan låter dom surfa precis överallt på Internet.


    Vad är det för fel på BDSM? Det är ju bara ett rollspel som båda är med på.
  • Anonym (milly­)
    Äldre 16 Jan 18:09
    #4

    Allt har blivit grövre iom extremporren som blivit normal. Gränserna bara flyttas och flyttas för att en kick ska kunna uppnås.

  • Anonym (o)(o)
    Äldre 16 Jan 18:10
    #5

    Otroligt sällsynt skulle jag vilja påstå. TS frågar efter seriös BDSM, frågan är om TS vet vad han frågar efter.
    Någonstans måste man börja och eftersom man i 15-16-års ålder precis blivit byxmyndig lär det vara ytterst få som på så kort tid hunnit gå från att börja testa till att gå till seriös BDSM.

    Jag är ytterst medveten om att en del ungdomar har sex innan 15-års dagen men å andra sidan är det inte lika vanligt som de som väntar ytterligare några år. Knappast någon lär ha seriös BDSM som sexualdebut.


    Anonym (xyz) skrev 2018-01-16 17:49:38 följande:
    Vad är det för fel på BDSM? Det är ju bara ett rollspel som båda är med på.
    För vissa är det så men för de flesta jag känner är det en livsstil. Det är ingen roll de spelar utan något de ÄR och lever så också.
  • Anonym (o)(o)
    Äldre 16 Jan 18:18
    #6
    Anonym (milly) skrev 2018-01-16 18:09:21 följande:
    Allt har blivit grövre iom extremporren som blivit normal. Gränserna bara flyttas och flyttas för att en kick ska kunna uppnås.
    Du blandar ihop saker. Dels finns det vanlig vaniljporr. Den har blivit grövre med inriktad på tortyr, våld och övergrepp där någon, oftast kvinnan, förhoppningsvis spelar att hen ofrivilligt utsätts för övergrepp. Det har inget med BDSM att göra.

    Sen finns det BDSM-porr. BDSM är alltid frivilligt vilket märks i den porren. Man ser att bägge njuter.

    Det är rätt tragiskt med denna moralpanik som råder idag. Pellejönsar som inte vet vad de yrar om blandar friskt bland begreppen och ojar sig över att alla inte är lika pingstkyrkeskenheliga som de själva. Allt som man inte förstår sig på är vidrigt och beror på slapp moral och förslappade föräldrar.

  • Anonym (milly­)
    Äldre 16 Jan 18:31
    #7
    Anonym (o)(o) skrev 2018-01-16 18:18:35 följande:
    Du blandar ihop saker. Dels finns det vanlig vaniljporr. Den har blivit grövre med inriktad på tortyr, våld och övergrepp där någon, oftast kvinnan, förhoppningsvis spelar att hen ofrivilligt utsätts för övergrepp. Det har inget med BDSM att göra.

    Sen finns det BDSM-porr. BDSM är alltid frivilligt vilket märks i den porren. Man ser att bägge njuter.

    Det är rätt tragiskt med denna moralpanik som råder idag. Pellejönsar som inte vet vad de yrar om blandar friskt bland begreppen och ojar sig över att alla inte är lika pingstkyrkeskenheliga som de själva. Allt som man inte förstår sig på är vidrigt och beror på slapp moral och förslappade föräldrar.

    Jag sa inget om att det inte finns "mildare" porr, men gränsen för vad som är normalt har flyttats. Ungdomar tror att vissa extrema saker är normalt och något man mer eller mindre måste göra. De känner sig onormala om de känner obehag inför exempelvis analsex . Jag möter så många av dessa ungdomar i mitt jobb och jag gråter för den unga generationen.
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 16 Jan 18:51
    #8

    En del har säkert det men jag tycker inte de bird e ha det före de fått ha kärleksfullt fint först isåfall.... Så de vet skillnaden. Tycker så många bara verkar ligga runt nu för tiden. Tråkigt.

  • Anonym (o)(o)
    Äldre 16 Jan 18:51
    #9
    Anonym (milly) skrev 2018-01-16 18:31:42 följande:
    Jag sa inget om att det inte finns "mildare" porr, men gränsen för vad som är normalt har flyttats. Ungdomar tror att vissa extrema saker är normalt och något man mer eller mindre måste göra. De känner sig onormala om de känner obehag inför exempelvis analsex . Jag möter så många av dessa ungdomar i mitt jobb och jag gråter för den unga generationen.
    Jag uppfattade ditt budskap  redan första gången. Du blandar fortfarande ihop saker och ting.
    Det mest skrämmande att du applicerar din egen sexualmoral på andra. Man hade exakt samma oro och rädsla för att känna sig onormal förr bara det att det handlade om andra saker som vi IDAG ser som banala. Har det slagit dig in att många, både män och kvinnor, gillar analsex. Har du tänkt tanken att många unga experimenterar för att hitta vad de tycker om? Har du tänkt tanken att otroligt många vuxna borde sluta vara så skitnödigt korrekta och börja våga experimentera mer för att hitta vad de tänder på?
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 16 Jan 18:51
    #10
    Anonym (xyz) skrev 2018-01-16 17:49:38 följande:

    Vad är det för fel på BDSM? Det är ju bara ett rollspel som båda är med på.


    Det är bara fel enligt mig.
Svar på tråden Har ungdomar bdsm nuförtiden?