• Twinkle Little Star

    Fattar inte "Senast aktiv" på messenger?

    Har av en slump kommit på att när jag kikar på när någon senast varit aktiv på messenger så ser det ibland skumt ut, men alltid för samma person som det verkar?

    Exempel: kollar Anna/Kalle/Pelle och det står "senast aktiv 24 min/2 timmar/36 min"

    Kollar sedan Märta och det står "senast aktiv 1 min" - i det närmaste VARJE gång (ibland står det rimliga siffror)?!

    Hade det varit så att jag sett henne vara online för en minut sedan hade jag förstått, men jag har inte missat det så många gånger (speciellt nu när jag faktiskt börjat bli nyfiken på varför det blir så här).

    Det är ju som att det alltid blir fel med just Märta - om hon inte är aktiv, för då ser jag det. Är inte blockerad, vi chattar då och då.

    Hur kommer detta sig?

  • Svar på tråden Fattar inte "Senast aktiv" på messenger?
  • Famous

    När du menar online menar du på Facebook förmodar jag? Många har ju messenger som en app för sig (de flesta tror jag?) men själv har jag det gamla med meddelanden inne på själva Facebook. Så många, de flesta antar jag är ju inte inne på Facebook utan skriver på messenger typ som sms.

    Tror iaf det är så. Jag kan alltså inte se meddelanden om jag inte loggar in på fb.

  • Twinkle Little Star
    Famous skrev 2018-01-03 00:28:13 följande:

    När du menar online menar du på Facebook förmodar jag? Många har ju messenger som en app för sig (de flesta tror jag?) men själv har jag det gamla med meddelanden inne på själva Facebook. Så många, de flesta antar jag är ju inte inne på Facebook utan skriver på messenger typ som sms.

    Tror iaf det är så. Jag kan alltså inte se meddelanden om jag inte loggar in på fb.


    Nej, jag menar att jag ser när de senast varit aktiva i min messenger-app. När man klickar på ett meddelande och går in på det står det högst uppe under deras namn när de senast var aktiva.
  • Famous
    Twinkle Little Star skrev 2018-01-03 00:47:06 följande:

    Nej, jag menar att jag ser när de senast varit aktiva i min messenger-app. När man klickar på ett meddelande och går in på det står det högst uppe under deras namn när de senast var aktiva.


    Ok ja då vet jag inte. Jag vet att man kan se när man senast var aktiv men som jag skrev så tror jag det är när de antingen skrivit med någon på messenger appen eller vart inne på fb.

    Haha låter som jag upprepar mig men jag fattar det så iaf :)
  • Lolo86

    Stänger man av chatten så står det att man var aktiv för en minut sen. Man ses alltså inte som aktiv och folk kan inte se att man är inloggad.

  • Twinkle Little Star
    Lolo86 skrev 2018-01-03 08:00:54 följande:

    Stänger man av chatten så står det att man var aktiv för en minut sen. Man ses alltså inte som aktiv och folk kan inte se att man är inloggad.


    Aha - då fattar jag!
  • Messarmycjet

    Hej.

    När man ?stängt av sig? på messenger men är online står det aktiv för en minut sen.

    Så står det även om man är inne på Facebookappen men inte på messenger.

    När man är inaktiv/har ?stängt av sig? och stängt ner messenger så visas ändå tiden man sist varit inne på messenger. Tex aktiv för 24 minuter sedan trots att man inte syntes när man var inne.

    Så man kan alltså se om nån är aktiv eller inge ändå om man vill ha koll.

    Hoppas denna röriga förklaring hjälpte.

    Nån som vet hur man får bort folk man inte vill ha på messenger utan att behöva blockera?

    Går att radera meddelanden men man ser ändå personen vara inloggad. Störigt ibland.

  • Twinkle Little Star
    Messarmycjet skrev 2018-01-22 12:01:45 följande:

    Hej.

    När man ?stängt av sig? på messenger men är online står det aktiv för en minut sen.

    Så står det även om man är inne på Facebookappen men inte på messenger.

    När man är inaktiv/har ?stängt av sig? och stängt ner messenger så visas ändå tiden man sist varit inne på messenger. Tex aktiv för 24 minuter sedan trots att man inte syntes när man var inne.

    Så man kan alltså se om nån är aktiv eller inge ändå om man vill ha koll.

    Hoppas denna röriga förklaring hjälpte.

    Nån som vet hur man får bort folk man inte vill ha på messenger utan att behöva blockera?

    Går att radera meddelanden men man ser ändå personen vara inloggad. Störigt ibland.


    Tack, det hjälpte!

    Skulle också vilja få bort folk som man inte känner men messat en gång av någon anledning - jättedumt att man ser varandra online ju :-/
  • Emmosss

    Har lösningen!!!! Jess!!

    Detta gäller för iPhone.

    Gå in på messenger och listan med alla kontakter. Personer heter det. Gubbarna längst ner.

    De kontakter som man inte har på Facebook har en liten, liten fyrkant till höger om sig. Typ en ikon av nått slag.

    Klicka på den och tryck ta bort uppe i hörnan.

    Klart!!

    Frågan är bara om man själv försvinner från den andras kontakter då också eller om den borttagna personen fortfarande kan se om man är online.

  • Twinkle Little Star
    Emmosss skrev 2018-01-23 23:53:51 följande:

    Har lösningen!!!! Jess!!

    Detta gäller för iPhone.

    Gå in på messenger och listan med alla kontakter. Personer heter det. Gubbarna längst ner.

    De kontakter som man inte har på Facebook har en liten, liten fyrkant till höger om sig. Typ en ikon av nått slag.

    Klicka på den och tryck ta bort uppe i hörnan.

    Klart!!

    Frågan är bara om man själv försvinner från den andras kontakter då också eller om den borttagna personen fortfarande kan se om man är online.


    Ska testa!
Svar på tråden Fattar inte "Senast aktiv" på messenger?