• Eric0044

    Är kär i en kille i klassen tror jag

    Jag tror jag är kär i en kille i min klass men är osäker. Jag är 13 år och när jag är med han så blir jag liksom varm och het i kroppen. Jag vill fråga chans men törs inte för jag är rädd att hn kanske kommer tycka jag är konstig och inte viml träffa mig eller säger nej och berättar för andra. Jag brukar ha små fantasier om hur jag feågar om han vill och han säger jag och osv. Snälla jag vet inte vad jag ska göra snälla ge mig råd någon?

  • Svar på tråden Är kär i en kille i klassen tror jag
  • Kvetchnik

    Kul att du känner så! Var inte orolig! Detta händer nästan alla någon gång i livet, det kan kännas jobbigt och superpinsamt, speciellt om du inte vågar säga något, eller vågar säga något men han inte gillar dig tillbaka.


     


    Du kanske inte behöver säga något utan bara kan visa det med dina handlingar och se hans reaktion? Kanske prata med honom, ställa frågor och se vad han svarar? 


     


    Hoppas det går bra för dig! Ta det lugnt och var inte orolig, det kan kännas jättemycket och det kan vara underbart och fruktansvärt jobbigt på samma gång. Det är normalt. Du är helt normal. Kärlek är fantastiskt och förr eller senare hittar du någon du kan vara tillsammans med och det kommer kännas fantastiskt. Antingen nu eller i framtiden. Hoppas du hittar rätt nu första gången. 


     


    Jag minns när jag var kär i killar när jag var 13-14, vågade aldrig säga något. Önskar jag hade vågat. Men oftast får man mer självförtroende senare i livet och det blir lättare att visa känslor och förstå andras känslor. Lycka till!

Svar på tråden Är kär i en kille i klassen tror jag