• Anonym (Bonus­mamman­)
    Äldre 3 Jan 15:06
    3150 visningar
    16 svar
    16
    3150

    Bonus barnet ljuger

    Hej! Mitt bonus barn som är 14år ljuger och hittar på en massa saker om oss. ???? Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till allt det här. Värst ljuger barnet om sin pappa. Nu har barnet och mamman på falska anklagelser anmält till soc o en utredning är igång. Samtidigt som jag gillar barnet gör allt d här väldigt kluven med mina känslor för henne. Varför ska barnet o mamman göra så här! Ok om det var något som var sant men allt är bullshit från början till slut. Någon som varit med om ngt liknande? Hur gick det för er och vad ska jag tänka på?? // ledsen bonusmamma

  • Svar på tråden Bonus barnet ljuger
  • Äldre 3 Jan 15:15
    #1

    Vad säger barnet när ni båda sätter er ner och pratar med henne om detta?

  • Äldre 3 Jan 15:29
    #2

    Vad ljuger barnet om då?

  • Anonym (mm)
    Äldre 20 Jan 18:02
    #3

    Har pappan försökt fråga barnet varför den ljuger? Trivs barnet inte hos er? 

    En utredning är väl bra för om det är uppenbara lögner lär det komma fram. Då kan snarare barnet få hjälp i att hantera sitt mående (som jag antar ligger bakom att man ljuger) 

  • elyse
    Äldre 20 Jan 18:03
    #4

    Det kan inte vara så att barnet verkligen uppfattar saker och ting på det sättet som är sagt?

  • sextio­talist
    Äldre 22 Jan 15:40
    #5
    elyse skrev 2018-01-20 18:03:55 följande:

    Det kan inte vara så att barnet verkligen uppfattar saker och ting på det sättet som är sagt?


    Så mycket att det blir en orosanmälan?

    TS Kan det vara så att hon får positiv feedback när hon ljuger, en uppmärksamhet som hon söker?
    Inte för att ni skulle brista, men att det blir mer av det hemma hos mamman?
  • Anonym (Bonus­mamman­) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 19:58
    #6

    Hej alla. Förra gg slutade det med att pappan och bonusdotter fick gå på familjebehandlare för att lära sig kommunicera på ett bättre sätt. Det hann knappt bli avslutat förren bonusdotter och hennes mamma kom med nya lögner. Men nu har de dragit igång en utredning på bonusdotter och dragit in våra 2 gemensama barn. Jag är så förbannad och ledsen. Allt som de ljugit ihop finns inte något som är sant i deras anklagelser. Först nekade bonusdotter att hon inte sagt som det står i orosanmälan. Sen kröp det fram att bonusdotter och dennas psykiska mamma har pratat om att socialen tar mina och sambons gemensamma barn så lämnar jag sambon. Hur sjuka är inte den här personen?! De har ljugit ihop allt tänkbart äckligt för att få våran familj att se illa ut.. SNÄLLA hjälp ngn

  • Anonym (Särsk­rivnin­g...)
    Äldre 12 Jan 19:59
    #7
    Anonym (Bonusmamman) skrev 2018-01-03 15:06:24 följande:

    Hej! Mitt bonus barn som är 14år ljuger och hittar på en massa saker om oss. ???? Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till allt det här. Värst ljuger barnet om sin pappa. Nu har barnet och mamman på falska anklagelser anmält till soc o en utredning är igång. Samtidigt som jag gillar barnet gör allt d här väldigt kluven med mina känslor för henne. Varför ska barnet o mamman göra så här! Ok om det var något som var sant men allt är bullshit från början till slut. Någon som varit med om ngt liknande? Hur gick det för er och vad ska jag tänka på?? // ledsen bonusmamma


    "Bonus barnet". Är det inte bonusbarnet som ljuger?
  • Anonym (J)
    Äldre 13 Jan 07:05
    #8
    Anonym (Bonusmamman) skrev 2019-01-12 19:58:20 följande:

    Hej alla. Förra gg slutade det med att pappan och bonusdotter fick gå på familjebehandlare för att lära sig kommunicera på ett bättre sätt. Det hann knappt bli avslutat förren bonusdotter och hennes mamma kom med nya lögner. Men nu har de dragit igång en utredning på bonusdotter och dragit in våra 2 gemensama barn. Jag är så förbannad och ledsen. Allt som de ljugit ihop finns inte något som är sant i deras anklagelser. Först nekade bonusdotter att hon inte sagt som det står i orosanmälan. Sen kröp det fram att bonusdotter och dennas psykiska mamma har pratat om att socialen tar mina och sambons gemensamma barn så lämnar jag sambon. Hur sjuka är inte den här personen?! De har ljugit ihop allt tänkbart äckligt för att få våran familj att se illa ut.. SNÄLLA hjälp ngn


    Låter kaotiskt. Svårt för en utomstående på nätet utan liknande erfarenheter men vad är du orolig för? Att soc ska ta dina barn? De kommer ju inte ta dina barn för att någon annan säger till dom att göra det. Och det dom säger, om det inte finns minsta fog för det så är det ju mest synd om dom själva. Dottern bor väl inte hos er hoppas jag, Verkar ju som att hon kommer bättre överens med sin mamma och har det bättre där så varför ska det vara ett fall för soc överhuvudtaget? Tråkigt bara att de dragit in dina barn i det.
  • Ess
    Äldre 13 Jan 08:47
    #9

    Bryt kontakten och vänd henne ryggen. Vill din man träffa henne så får det bli på annan plats typ café eller om du och barnen inte är hemma.

  • Anonym (mm)
    Äldre 13 Jan 09:36
    #10
    +1

    När man gör utredning så ska ju barnets båda hem utredas. Vad har de utrett kring mamman? Det är inte bara ni som ska utredas. Ni vet att ni har rätt att begära ut alla antecknigar som gjrorts, även från samtal de haft med mamman? Då får även hon alla kopior men det kan vara rätt bra att se hur de har formulerat saker. 

    Har ni frågat Soc vad de gör på andra hållet? Om mamman uppenbart är den som eldar på att dottern ska ljuga så är det ju där problemet sitter och där Soc ska lägga krutet. 
    Eller är det så att dottern faktiskt har "något" som gör att hon ljuger som en borstbindare. 

  • Anonym (Bonus­mamman­) Trådstartaren
    Äldre 8 Apr 08:22
    #11
    +1

    Efter 4 månader så avslutade socialtjänst utan några insatser. Bonusdotter utredningen är inte klar än. Men jag är faktiskt fundersam hur socialen arbetar och vilket enormt dåligt bemötande vi som familj har fått. Har aldrig haft något med socialen att göra tidigare och hoppas att aldrig behöva ha det igen.

  • Anonym (J)
    Äldre 13 Apr 07:13
    #12
    Anonym (Bonusmamman) skrev 2019-04-08 08:22:53 följande:

    Efter 4 månader så avslutade socialtjänst utan några insatser. Bonusdotter utredningen är inte klar än. Men jag är faktiskt fundersam hur socialen arbetar och vilket enormt dåligt bemötande vi som familj har fått. Har aldrig haft något med socialen att göra tidigare och hoppas att aldrig behöva ha det igen.


    Att du upplever ett dåligt bemötande av soc i samband med att de utreder dig för något som kanske är sant, är väl knappast något att hänga upp sig på. Eller vad menar du? Eller menar du att organisationen skulle vinna på att ha ett bättre bemötande mot sina klienter? För det är du nog inte ensam om att tycka i så fall. Berätta gärna mer.
  • Anonym (Bonus­mamman­) Trådstartaren
    Äldre 14 Apr 20:18
    #13
    Anonym (J) skrev 2019-04-13 07:13:17 följande:

    Att du upplever ett dåligt bemötande av soc i samband med att de utreder dig för något som kanske är sant, är väl knappast något att hänga upp sig på. Eller vad menar du? Eller menar du att organisationen skulle vinna på att ha ett bättre bemötande mot sina klienter? För det är du nog inte ensam om att tycka i så fall. Berätta gärna mer.


    Ut har varit extremt värdelös på sitt arbete, enligt oss då. När ut inte hittade någon sanning i det lögner och anklagelser som bonusbarnets och hennes mamma hittade på slutade ut att svara på samtal och sms tex. Trots det fick vi inte hämta utredningen exat på dagen efter 4 månader. Men ut har enligt oss gjort flera missar som jag inte vill skriva här. Ska skriva klagomål till chefen på familj och individ omsorgen. Och får vi inte någon bra förklaring eller ursäkt planerar vi att vända oss till IVO.
  • Anonym (Bonus­mamman­) Trådstartaren
    Äldre 14 Apr 20:18
    #14
    Anonym (J) skrev 2019-04-13 07:13:17 följande:

    Att du upplever ett dåligt bemötande av soc i samband med att de utreder dig för något som kanske är sant, är väl knappast något att hänga upp sig på. Eller vad menar du? Eller menar du att organisationen skulle vinna på att ha ett bättre bemötande mot sina klienter? För det är du nog inte ensam om att tycka i så fall. Berätta gärna mer.


    Ut har varit extremt värdelös på sitt arbete, enligt oss då. När ut inte hittade någon sanning i det lögner och anklagelser som bonusbarnets och hennes mamma hittade på slutade ut att svara på samtal och sms tex. Trots det fick vi inte hämta utredningen exat på dagen efter 4 månader. Men ut har enligt oss gjort flera missar som jag inte vill skriva här. Ska skriva klagomål till chefen på familj och individ omsorgen. Och får vi inte någon bra förklaring eller ursäkt planerar vi att vända oss till IVO.
  • Anonym (Bonus­mamman­) Trådstartaren
    Äldre 14 Apr 20:19
    #15
    Anonym (J) skrev 2019-04-13 07:13:17 följande:

    Att du upplever ett dåligt bemötande av soc i samband med att de utreder dig för något som kanske är sant, är väl knappast något att hänga upp sig på. Eller vad menar du? Eller menar du att organisationen skulle vinna på att ha ett bättre bemötande mot sina klienter? För det är du nog inte ensam om att tycka i så fall. Berätta gärna mer.


    Ut har varit extremt värdelös på sitt arbete, enligt oss då. När ut inte hittade någon sanning i det lögner och anklagelser som bonusbarnets och hennes mamma hittade på slutade ut att svara på samtal och sms tex. Trots det fick vi inte hämta utredningen exat på dagen efter 4 månader. Men ut har enligt oss gjort flera missar som jag inte vill skriva här. Ska skriva klagomål till chefen på familj och individ omsorgen. Och får vi inte någon bra förklaring eller ursäkt planerar vi att vända oss till IVO.
  • Anonym (Bonus­mamman­) Trådstartaren
    Äldre 14 Apr 20:20
    #16

    Blev 3 svar pga dålig mottagning..

Svar på tråden Bonus barnet ljuger