• Äldre 4 Jan 12:54
    1257 visningar
    4 svar
    4
    1257

    förstör forum

    Hej! 

    Jag är inne periodvis men nu senast är det knappt läsligt i vissa forum pga allt spam och bot-ar. Jag har anmält något 10-tal inlägg men det bromsas knappast utan blir fler.

    Tror det behöver införas tekniska spärrar som hindrar att de kan publicera.
    Vad gör ni för att hindra robotar att regga konton och sprida dynga?

    Kollar man runt på en del andra sajter så finns ju en hel del som går att göra.
    Stänga efter hand och spärra funkar ju inte eftersom de är blixtsnabba och utgår ifrån nya ip-nr hela tiden..

  • Svar på tråden förstör forum
  • Äldre 4 Jan 13:16
    #1

    Har du bara anmält ett 10-tal? Jag har nog anmält minst 500 bara när det gäller dessa som handlar om sex.

  • Äldre 4 Jan 13:26
    #2

    tja.. kansk 20 då. 
    men jag har bara varit här några dagar sedan mitt senaste längre uppehåll.

  • Äldre 4 Jan 14:08
    #3

    Det är bara att gilla läget. Familjeliv kommer aldrig någonsin ta och ändra system. Här inne ansvarar användrarna själva för att upprätthålla ordningen. Finns inte en chans att de själva kommer att börja hålla koll.
    Inte ens med moderatorer

  • Äldre 4 Jan 14:21
    #4
    +2

    Hej hej!

    Jag förstår er!
    Jag kan inte annat än att hålla med om att det börjar bli rätt tjatigt med den här återkommande spammen som dykt upp den senaste tiden.
    Teknik kommer att ta itu med detta nu så vi får en permanent lösning efter helgerna. Tillsvidare så får vi plocka det manuellt och jag och moderatorerna SÅ tacksamma över att ni anmäler och vi plockar bort det så fort vi bara kan {#emotions_dlg.flower}
    God fortsättning på det nya året!
    Charlotte.

Svar på tråden förstör forum