• Jennyaaa

    Var i Stockholm ska jag och min hund bo?

    Jag har planer på att flytta till Stockholm inom en snar framtid. Kommer jobba centralt och funderar på var jag ska bosätta mig.

    Vad skulle folk rekommendera?

    Önskemål är att det ska vara relativt nära ändå, t-bana eller pendel.

    Jag vill ha närhet till bra promenadvägar och skog eftersom jag har hund (alltså inte för nära till stan)

    Tycker om skog och friluftsliv men gillar folk och rörelse också.

    Det som känns svårt är väl att längre ut på t-banorna känns det väldigt invandrartätt vilket känns sådär eftersom jag är ute och promenerar med min hund mycket.

    Sen vore det grymt om det fanns ett bra (!) hunddagis där också.

    Såå, vad har folk för förslag? ????

    Var är ett bra ställe för en ensam tjej att flytta där hon även vågar gå ut och promenera med sin hund utan problem?

  • Svar på tråden Var i Stockholm ska jag och min hund bo?
  • Anonym (Bagis.)

    I Bagarmossen helt klart. Undrar dock om du tänkt köpa lägenhet? För någon hyresrätt får du inte i Stockholm om du inte har stått i kö i typ 10 år.

  • Jennyaaa
    Jennyaaa skrev 2018-01-04 18:49:46 följande:

    Jag har tänkt köpa ???? Varför Bagarmossen?


    Inte ???? Utan
  • Anonym (Stina)

    Det skulle underlätta att veta din budget eller hur många år du stått i bostadskö. Jag är född i Stockholm har aldrig haft lyxen att välja exakt vart jag vill bo.

    Jag rekommenderar Huddinge, det är mycket natur, fina promenadstråk, lugnt (om du undviker de ?stökigare? områdena, det är en stor kommun) och det finns ett bra centrum. Det tar 17 minuter med pendeln till stan.

  • Anonym (Bagis.)
    Anonym (Stina) skrev 2018-01-04 18:52:30 följande:

    Det skulle underlätta att veta din budget eller hur många år du stått i bostadskö. Jag är född i Stockholm har aldrig haft lyxen att välja exakt vart jag vill bo.

    Jag rekommenderar Huddinge, det är mycket natur, fina promenadstråk, lugnt (om du undviker de ?stökigare? områdena, det är en stor kommun) och det finns ett bra centrum. Det tar 17 minuter med pendeln till stan.


    Huddinge? Vill man inte ha ett invandrartätt område så går ju Huddinge bort enligt min åsikt. 

    Bagarmossen är omringat av nackareservatet. Nära till sjö och bad under sommaren. Fina promenadstråk för hundar. Hunddagis och djursjukhus finns dessutom.

    Bagarmossen är fullt med barnfamiljer. "Hipstermossen" kallas det Solig . Miljömedvetna vänsterdrivna människor som tänker anordna en egen Pridefestival i år. 

    Jag passar inte alls in här med andra ord men skulle ändå aldrig flytta. Älskar Bagis. Kolla in gruppen: "Bagis!" på Facebook.
  • Jennyaaa

    Bagarmossen lät ju superbra! Tack för ditt tips!

    Är hunddagiset bra där?

    Nackdelen jag kan se är att de flesta av mina vänner bor norr om Stockholm.. finns de något liknande där?

  • halfbaked

    Västertorp, Hägerstensåsen, Telefonplan, Mälarhöjden el dyl. Helst förstnämnda. Fint. Lugnt. Man vågar som ensam tjej gå där på natten. Nära stan, mest barnfamiljer och Svenssons, en del villor. En del bra parker och skogsområden. Men sen ska man ju lyckas få boende där också och det är inte lätt

  • Aniiee
    Anonym (Bagis.) skrev 2018-01-04 19:04:48 följande:
    Huddinge? Vill man inte ha ett invandrartätt område så går ju Huddinge bort enligt min åsikt. 

    Bagarmossen är omringat av nackareservatet. Nära till sjö och bad under sommaren. Fina promenadstråk för hundar. Hunddagis och djursjukhus finns dessutom.

    Bagarmossen är fullt med barnfamiljer. "Hipstermossen" kallas det Solig . Miljömedvetna vänsterdrivna människor som tänker anordna en egen Pridefestival i år. 

    Jag passar inte alls in här med andra ord men skulle ändå aldrig flytta. Älskar Bagis. Kolla in gruppen: "Bagis!" på Facebook.
    Huddinge är stort, och inte särskillt invandrartätt, förutom vissa kommundelar. I princip är det bara miljonprogramsområdena i Huddinge där det bor många andra och tredje generationens invandrare (vad det nu är för något....)

    Bagarmossen är ju ungefär lika stort som Huddinge Centrum, medan hela Huddinge är nästan lika stort som hela Stockholm. Det får liksom plast mycket på den ytan,  Både betong, villastäder, fortfarande verksamma gårdar, 17 naturreservat och skyddsvärd natur och 22 sjöar.
    _____________________________________________

    Till TS: Stuvsta. Vill du ha en lägenhet så välj en i Stuvsta Centrum, om det dyker upp någon (det säljs sällan i Stuvsta....) Pendeln intill knuten, fina villaområden att gå i, nära till Älvsjöskogen, litet ica och några småaffärer, VC och apotek, 10 minuters prommenad till ett stort Coop och en handelsträdgård......
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (Handen)

    Jag bor i centrala Handen. Flyttade hit från norrland. Jag har hund som jag ofta går i skogsområdet runt Rudan med. Där finns också två sjöar som både jag och hunden gärna badar i. Det tar ca 25 min med pendel till centralen. Jag känner till två hunddagis här varav min hund är på ett om dagarna.

    Bostadspriserna är tämligen vettiga. Jag trivs utmärkt här. Nära till skärgården med båtar från bla Dalarö och Gålö till många fina skärgårdsöar.

Svar på tråden Var i Stockholm ska jag och min hund bo?