• Anonym (TS)

    Tips för att ta sig upp på banan igen när man är LÅG?

    Känner mig låg idag. Ibland tar allt emot. Gamla minnen och sorger flöt upp idag och jag blir bara så, så ledsen.

    Vad gör ni när ni känner er låga?

  • Svar på tråden Tips för att ta sig upp på banan igen när man är LÅG?
  • Carambolan

    Deppar och grinar en stund men sen brukar det bästa för mig vara att helt enkelt fokusera på något annat en stund. Gärna nåt som kräver full koncentration så att inte tankarna vandrar iväg.

  • Anonym (TS)

    Tack för svar.... Jag brukar krypa ihop och ligga ned en stund, någonstans där det är lugnt. Men det är ju inte alltid det går.

    Idag kommer dagen gå i ett. Sen ska jag träffa min dejt ikväll. Men har redan ångest över att jag kanske kommer vara låg då och att han kommer tycka att jag är jobbig.

    Känslor är så svårt att hantera.

  • Ggrodan

    Jag tillåter att känna mig låg så länge det ger mig något men begränsar det, för det är bara nödvändigt till en viss gräns sen förvärrar det bara situationen så det gäller att ha disciplin när det får räcka med ältande och låga tankar.

    KBT triangeln är en bra påminnelse.

    Tanke -> blir till din känsla -> som blir din handling - som blir en ny tanke -ny känsla - ny handling

    Byt tanke/inställning efter du varit låg i kanske tjugo minuter.

  • Anonym (TS)
    Ggrodan skrev 2018-01-10 06:37:24 följande:

    Jag tillåter att känna mig låg så länge det ger mig något men begränsar det, för det är bara nödvändigt till en viss gräns sen förvärrar det bara situationen så det gäller att ha disciplin när det får räcka med ältande och låga tankar.

    KBT triangeln är en bra påminnelse.

    Tanke -> blir till din känsla -> som blir din handling - som blir en ny tanke -ny känsla - ny handling

    Byt tanke/inställning efter du varit låg i kanske tjugo minuter.


    Man får inte fastna i det, sant. Jag försöker låta den låga känslan få vara en stund. Liksom bottna i känslan, men inte för länge. Jag kan fastna och det är inte bra alls. Har problem med obearbetade händelser och känslor som jag duckat för länge.

    KBT är bra.
  • Anonym (TS)

    Nu har jag varit låg hela morgonen. Kommer snart att tvingas fokusera på jobbet, det är bra. Blir dejten ikväll lyckad så kommer jag upp. Är så glad när jag är med honom men är så rädd för att han inte vill vara med mig. Blir dejten misslyckad så är det rakt ned i det svarta hålet igen. Gah.

Svar på tråden Tips för att ta sig upp på banan igen när man är LÅG?