• Fibban16

    Magont!

    Hej! Skrivit 2 tidigare trådar känns som man är nojig för allt.. nu är de såhär att jag har fruktansvärt ont i magen tror inte på förvärkar eftersom det är konstant men kan något kanske vara fel? Är i v32 och de gör så ont så jag knappt kan sova! Känner såklart rörelser varje dag och inget sånt mönster har ändrats utan har bara väldigt ont i magen och är himla illamående och yr vilket jag aldrig varit tidigare i graviditeten! Någon som vet ? Som haft liknande? Känns nästan som en magsjuka men de är de inte och är inte förstoppad eller så heller!!

  • Svar på tråden Magont!
  • Mini2015

    Ring och rådfråga på förlossningen om du har ont, mår illa och är yr! Bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite.

  • Fröken W

    Har inte varit med om det själv. Däremot vet jag hur orolig man ofta är för saker.

    För ditt eget lugn så tycker jag att du ska ringa förlossningen och rådfråga dem.

    Lycka till!

  • Fibban16

    Ja det gick bra jag blev skickad till förlossningen pga konstant smärta men det gav sig efter en stund och verkar inte vara någon fara dom gjorde även ul för att kolla så bebisen mådde bra och det inte var bebismagen jag hade ont i! Men allt såg fint ut och hon som vanligt börja trycka undan alla verktyg och händer som kommer nära???? Däremot mätte dom och hade mycket sammandragningar så kanske de snart är påväg och bli förvärkar för mig? Sen sa BM att det även kan vara pga mina järntabletter jag börjat äta tänkte inte ens på de!

  • Fröken W
    Fibban16 skrev 2018-01-07 16:40:23 följande:

    Ja det gick bra jag blev skickad till förlossningen pga konstant smärta men det gav sig efter en stund och verkar inte vara någon fara dom gjorde även ul för att kolla så bebisen mådde bra och det inte var bebismagen jag hade ont i! Men allt såg fint ut och hon som vanligt börja trycka undan alla verktyg och händer som kommer nära???? Däremot mätte dom och hade mycket sammandragningar så kanske de snart är påväg och bli förvärkar för mig? Sen sa BM att det även kan vara pga mina järntabletter jag börjat äta tänkte inte ens på de!


    Skönt att höra!
Svar på tråden Magont!