• Äldre 5 Jan 10:04
    5559 visningar
    10 svar
    10
    5559

    Fladder i magen i v11

    Hej alla!

    Väntar mitt 4:e barn och är 10+6 i dag jag har börjat känna fladder i magen sedan en vecka till baka och är övertygad att det är fosterrörelser.Har känt det tidigare och tidigare för varje graviditet. Vet med erfarenhet att det brukar bli mer tydligt ju längre in i graviditeten man kommer. Någon mer som känt så?

  • Svar på tråden Fladder i magen i v11
  • Äldre 5 Jan 10:51
    #1

    Men du... nej.

    Du vet hur litet fostret är i v 9-10-11 va?

    Man känner inte det röra sig. Dessutom rör det bara på sig med så små rörelser att man absolut inte kan känna det. Det är lixom lite viftande och vickande. Inget hoppande och sparkande.

  • Äldre 5 Jan 16:17
    #2

    Kände också bebisen så tidigt. Fladrande precis så som du beskriver. Härligt njut bara av din gravititet :)

  • Äldre 5 Jan 16:41
    #3

    Det är omöjligt den minimala bebisen ni känt/känner men förstår att man vill tro det. Det är annat i magen som könns tydligare nu vid graviditeten bara.

  • Äldre 5 Jan 19:38
    #4

    För mig är det min andra graviditet och jag tror mig också känna fladder i magen sedan någon vecka tillbaka och är i vecka 10+6 idag. Men det borde inte vara bebi jag känner eftersom den är väldigt liten, ca 3,1 cm enligt NC. Enligt många bilder man ser genom appar ska dessutom livmodern ligga långt in men jag har ingen aning om det är så för är alla? Magen är dock jättesvullen och det syns redan att jag är med barn. Har t.o.m. fått frågningar om det. Ibland har jag även känt det som att det rör sig i magen och om jag då känner med handen på magen rör det sig. Det får mig att börja undra ?är det tvillingar?? eller ?har jag gått längre än vad jag tror?? men nej, det är förmodligen bara tarmrörelser tänker jag till sist. Jag var stor på en gång under första graviditeten också. Man vet ju hur fladder känns när man varit gravid tidigare och jag undrar om man går och känner efter och får för sig att det är fladder bara?

  • Äldre 6 Jan 08:24
    #5
    Isabrr skrev 2018-01-05 19:38:13 följande:

    För mig är det min andra graviditet och jag tror mig också känna fladder i magen sedan någon vecka tillbaka och är i vecka 10+6 idag. Men det borde inte vara bebi jag känner eftersom den är väldigt liten, ca 3,1 cm enligt NC. Enligt många bilder man ser genom appar ska dessutom livmodern ligga långt in men jag har ingen aning om det är så för är alla? Magen är dock jättesvullen och det syns redan att jag är med barn. Har t.o.m. fått frågningar om det. Ibland har jag även känt det som att det rör sig i magen och om jag då känner med handen på magen rör det sig. Det får mig att börja undra ?är det tvillingar?? eller ?har jag gått längre än vad jag tror?? men nej, det är förmodligen bara tarmrörelser tänker jag till sist. Jag var stor på en gång under första graviditeten också. Man vet ju hur fladder känns när man varit gravid tidigare och jag undrar om man går och känner efter och får för sig att det är fladder bara?


    När jag var på ultraljud i v9+6 så var fostret 30.9 mm och hon flyttade mig då fån 9+3-9+6. Nu i v11 så bör det vara ca 45mm. Jag känner tarmrörelsen också detta är en spelserie känsla centrerat nere i bäckenet.
  • Äldre 6 Jan 08:28
    #6

    Har svårt att tro att det är fostret du känner så tidigt. Jag är i min tredje graviditet och kände väl första rörelserna runt vecka 19.

    Jag skulle mer gissa på att det är tarmrörelser ni känner.

  • Äldre 6 Jan 08:31
    #7
    Mittiprick skrev 2018-01-05 10:51:40 följande:

    Men du... nej.

    Du vet hur litet fostret är i v 9-10-11 va?

    Man känner inte det röra sig. Dessutom rör det bara på sig med så små rörelser att man absolut inte kan känna det. Det är lixom lite viftande och vickande. Inget hoppande och sparkande.


    Jag pratar inte om sparkar eller små puttar utan mera som när man är och bada och det kommer en liten fisk och simmar nära så får man en fladdrande känsla på huden från vatten rörelserna fisket gjort. Känner fladder från vattenrörelser.

    Sedan känner jag saker många inte alla känner. Känner alltid av äl, när livmodertabben öppnar sig inna äl och mens.

    Frågan var inte i fall detta var möjligt utan om andra kände likadant.
  • Äldre 6 Jan 08:46
    #8
    InaLo skrev 2018-01-06 08:31:56 följande:

    Jag pratar inte om sparkar eller små puttar utan mera som när man är och bada och det kommer en liten fisk och simmar nära så får man en fladdrande känsla på huden från vatten rörelserna fisket gjort. Känner fladder från vattenrörelser.

    Sedan känner jag saker många inte alla känner. Känner alltid av äl, när livmodertabben öppnar sig inna äl och mens.

    Frågan var inte i fall detta var möjligt utan om andra kände likadant.


    Men eftersom det inte är möjligt så är det en ickefråga om andra känner likadant.

    Skulle gissa på att typ 50% av alla kvinnor känner sin ägglossning. Det betyder inte att man är känsligare på något sätt. Man har lixom ingen känsel inuti livmodern, därför kan man inte känna rörelser förrän fostret är större.
  • Äldre 6 Jan 08:58
    #9
    Mittiprick skrev 2018-01-06 08:46:25 följande:

    Men eftersom det inte är möjligt så är det en ickefråga om andra känner likadant.

    Skulle gissa på att typ 50% av alla kvinnor känner sin ägglossning. Det betyder inte att man är känsligare på något sätt. Man har lixom ingen känsel inuti livmodern, därför kan man inte känna rörelser förrän fostret är större.


    +1
  • Äldre 9 Jan 23:49
    #10
    InaLo skrev 2018-01-06 08:31:56 följande:

    Jag pratar inte om sparkar eller små puttar utan mera som när man är och bada och det kommer en liten fisk och simmar nära så får man en fladdrande känsla på huden från vatten rörelserna fisket gjort. Känner fladder från vattenrörelser.

    Sedan känner jag saker många inte alla känner. Känner alltid av äl, när livmodertabben öppnar sig inna äl och mens.

    Frågan var inte i fall detta var möjligt utan om andra kände likadant.


    Jag är precis som dig - superkänslig - och känner också när livmodertappen öppnar sig vid äl och innan mens!

    Även känt av graviditet innan det ens är möjligt osv.

    Ska bli väldigt spännande att se när fladdret kommer!

    Känt av runt V.14-15 med mina andra barn.
Svar på tråden Fladder i magen i v11