• Äldre 5 Jan 10:16
    1670 visningar
    11 svar
    11
    1670

    Sommar/höst mammor 2018 Göteborg

    Hej!
    Det finns liknande trådar i Stockholm så jag tänkte kolla om behovet finns i Göteborg. Vi får väl se ;)
    Jag är iaf en 29 snart 30 åring som hade den senaste mensens första dag 20 nov. Bf blir då 27 aug. 
    För övrigt arbetar jag som Ssk & detta blir första barnet för mig. :) 

  • Svar på tråden Sommar/höst mammor 2018 Göteborg
  • Äldre 5 Jan 21:36
    #1

    Hej! Och grattis till graviditeten :D

    Själv är jag 23, snart 24, år gammal och vi väntar första barnet. Är i vecka 7 (6+0) med BF 30 augusti enligt appen och har inskrivning den 17 januari. Längtar <3

    Mina symtom är i stort sett konstant illamående, molvärk till och från, ömma svullna bröst, extrem trötthet, kissnödig ofta och svullen mage. Vilka symtom har du? :)

    Själv arbetar jag som undersköterska (är snart klar med min utbildning till USK)

    Helt obeskrivlig men underbar känsla <3

  • Äldre 5 Jan 21:52
    #2

    Åhh vad kul att du skrev så kan man tipsa varandra om olika saker osv. 
    Jag har inskrivning den 18e :) .
    Vilken mvc valde du?
    Jag har jätte ömma och stora bröst, stickande känsla över mage & bröst, trötthet, halsbränna och Jag sover jätte obekvämt. Ska nog beställa en gravidkudde nu.

  • Äldre 5 Jan 22:03
    #3

    Grattis själv förresten :) :)

  • Äldre 5 Jan 22:19
    #4
    Mumzy2be skrev 2018-01-05 21:52:47 följande:

    Åhh vad kul att du skrev så kan man tipsa varandra om olika saker osv. 

    Jag har inskrivning den 18e :) .

    Vilken mvc valde du?

    Jag har jätte ömma och stora bröst, stickande känsla över mage & bröst, trötthet, halsbränna och Jag sover jätte obekvämt. Ska nog beställa en gravidkudde nu.


    Ja precis hihi blir roligt! :D

    Åh då har vi nära inpå ju, vad skoj!

    Jag valde ett nära mitt jobb, för vi ska flytta till en ny lägenhet 1 februari, men funderar på att byta till en närmare hemmet istället, då blir det gångavstånd. Men får se den 17 januari :)

    Vilket MVC har du valt?

    Åh jag sover också jätte obekvämt vilket bra tips du kom med. Får kolla på det! :D

    Har du börjat kolla på bebissaker ännu? <3

    Jag har inte kunnat låta bli, hittade ett helt fantastiskt barnvagnspaket på jollyroom som vi ska beställa när vi flyttar. Jobbig väntan ^^

    Är lite av en planeringsmänniska nämligen
  • Äldre 6 Jan 08:02
    #5

    Hej!

    Jag har BF 10 september, hänger gärna med här! Väntar tredje barnet. Har mer symtom nu än tidigare graviditeter. Ont i tuttarna, illamående och så trött!

  • Äldre 6 Jan 13:00
    #6
    saijda skrev 2018-01-05 22:19:46 följande:
    Ja precis hihi blir roligt! :D

    Åh då har vi nära inpå ju, vad skoj!

    Jag valde ett nära mitt jobb, för vi ska flytta till en ny lägenhet 1 februari, men funderar på att byta till en närmare hemmet istället, då blir det gångavstånd. Men får se den 17 januari :)

    Vilket MVC har du valt?

    Åh jag sover också jätte obekvämt vilket bra tips du kom med. Får kolla på det! :D

    Har du börjat kolla på bebissaker ännu? <3

    Jag har inte kunnat låta bli, hittade ett helt fantastiskt barnvagnspaket på jollyroom som vi ska beställa när vi flyttar. Jobbig väntan ^^

    Är lite av en planeringsmänniska nämligen
    Ok, det är nog bra att gå till en som är gångavstånd så slipper man ta bil/buss eller vagn. Jag valde barnmorskegruppen så jag får några minuters restid dit. 
    Har tittat lite på vagnar för att få en bild av ungefär vad jag vill ha men har inte valt något än :) åhhh men vilket barnvagnspaket på jollyroom är det?  
    Jag är också en planeringsmänniska vilket kan vara till en fördel och nackdel nu så tidigt på graviditeten. 
    Någonting jag kan tipsa om är en graviditets journal bok, där man dokumenterar allting med graviditeten så har man det som minne sen.
    I värsta fall om någonting händer så kan man alltid använda den nästa gång man blir gravid. Det är inte så dyrt heller så behöver det inte bli ett  jätte onödigt inköp. 
    Jag har beställt den genom adlibris så jag får den nog någon gång nästa vecka. 
  • Äldre 6 Jan 13:05
    #7
    Annso123 skrev 2018-01-06 08:02:43 följande:

    Hej!

    Jag har BF 10 september, hänger gärna med här! Väntar tredje barnet. Har mer symtom nu än tidigare graviditeter. Ont i tuttarna, illamående och så trött!


    Vad kul med en till sommar/höst mamma, du är så välkommen så :)
  • Äldre 6 Jan 16:01
    #8
    Mumzy2be skrev 2018-01-06 13:00:43 följande:

    Ok, det är nog bra att gå till en som är gångavstånd så slipper man ta bil/buss eller vagn. Jag valde barnmorskegruppen så jag får några minuters restid dit. 

    Har tittat lite på vagnar för att få en bild av ungefär vad jag vill ha men har inte valt något än :) åhhh men vilket barnvagnspaket på jollyroom är det?  

    Jag är också en planeringsmänniska vilket kan vara till en fördel och nackdel nu så tidigt på graviditeten. 

    Någonting jag kan tipsa om är en graviditets journal bok, där man dokumenterar allting med graviditeten så har man det som minne sen.

    I värsta fall om någonting händer så kan man alltid använda den nästa gång man blir gravid. Det är inte så dyrt heller så behöver det inte bli ett  jätte onödigt inköp. 

    Jag har beställt den genom adlibris så jag får den nog någon gång nästa vecka. 


    Ah jag får se hur jag gör :)

    Denna har vi valt och den är en tysk version av Emmaljunga och har hört bra om den ;) www.jollyroom.se/barnvagnar/barnvagnspaket/hauck-miami-4s-trioset-caviar-silver-mobelpaket

    Ja exakt men det ger ett lugn att planera. Min svägerska födde deras barn två månader för tidigt och hade önskat att de hade planerat mer i tid så de slapp stressa med resten :0

    Därför rekommenderade hon att ha allt klart senast två månader innan för man vet aldrig :)

    Åh det låter ju toppen får kika på det <3
  • Äldre 7 Jan 22:43
    #9

    Hej ,

    Jag vet inte om jag hör hemma här men jag chansar!

    Jag är 20 år, bor en bit söder om Göteborg, väntar första barnet tillsammans med min sambo som är 21, jag är i v 6 nu har BF 4 september.

    Grattis till plusset allihopa!

  • Äldre 10 Jan 08:44
    #10

    Hej hej! Också Bf 10 sept och bor lite söder om Gbg (men jobbar i Nordstan!). Har inte ett enda symtom. Detta är min femte graviditet, har två barn sedan innan. Hoppas enormt på att det går vägen eftersom jag så vansinnigt gärna vill ha en till, men min sambo egentligen är nöjd med två och kommer inte vilja försöka igen om jag får missfall. Så det bara MÅSTE gå vägen nu!!

  • Äldre 10 Jan 14:48
    #11

    Hej! Här är en till göteborgstjej, blivande göteborgsmamma om allt går vägen :) BF 11/9 och är just nu i vecka 6 så väldigt tidigt. Har symptom till och från, molvärk, ömma bröst/stickningar, lätt illamående, har dock konstant en extrem trötthet.

    Hoppas det går vägen för oss alla <3

Svar på tråden Sommar/höst mammor 2018 Göteborg