• JagdPanther

    Känslighet på kran/blandare?

    Hej!

    Flera av kranarna i min lägenhet har väldigt känsliga blandare. Dvs, vid ett läge på kranen får jag iskallt vatten, och drar jag den 1 mm till vänster så får jag kokhett vatten.
    Jag skulle hellre ha en lång och gradvis skala: kokhett längst till vänster, iskallt längst till höger, och alla temperaturer däremellan över vinkeln på ungefär 90 grader.

    Är detta något jag kan åtgärda själv? Kan man köpa blandare med olika "känslighet/utväxling" eller liknande?

    Har försökt googla men hittar inget om detta.. jag kanske inte vet rätt söktermer?

    Mvh,
    /David

  • Svar på tråden Känslighet på kran/blandare?
  • Anonym (M)

    Om du bor i lägenhet borde ju kunna kontakta hyresvärden, så kanske dom kan hjälpa till att fixa :)

  • JagdPanther
    Anonym (M) skrev 2018-01-05 13:31:24 följande:

    Om du bor i lägenhet borde ju kunna kontakta hyresvärden, så kanske dom kan hjälpa till att fixa :)


    Tack för förslaget! Jag bor dock i bostadsrätt (ursäkta otydligheten i första posten), dvs jag ansvarar för kranarna i lägenheten.
  • Anonym (M)
    JagdPanther skrev 2018-01-05 18:16:28 följande:

    Tack för förslaget! Jag bor dock i bostadsrätt (ursäkta otydligheten i första posten), dvs jag ansvarar för kranarna i lägenheten.


    Ja då blir det ju en annan femma ????
Svar på tråden Känslighet på kran/blandare?