• Mamma till S
    Äldre 5 Jan 17:49
    7330 visningar
    21 svar
    21
    7330

    Behöver tips o råd! Hjälp.

    Är i v14 idag, o mår illa som aldrig förr!

    I v12 låg jag inne med dropp, då fick jag inte behålla nånting alls. Nu får jag behålla iaf, kanske kräks 2-4ggr i veckan ist för per dag... Men illamåendet sitter liksom i halsen o gör mig galen. Känner mig så låst till hemmet för det går inte över! Spelar ingen roll hur mkt eller lite jag äter , åh det börjar bli så jobbigt.. Sitter i halsen liksom, svårt o förklara. Men så jobbigt. Vad kan jag göra???

    Fått lergigan, o comp, även sist nu primperan men det hjälper sådär.

  • Svar på tråden Behöver tips o råd! Hjälp.
  • Äldre 5 Jan 17:58
    #1

    Har du provat seaband? Runt armleden

  • Mamma till S
    Äldre 5 Jan 19:49
    #2
    Jmlwc skrev 2018-01-05 17:58:34 följande:

    Har du provat seaband? Runt armleden


    Värt o testa kanske..
  • Äldre 5 Jan 19:54
    #3

    Jag är v.15 och har också mått sååå illa och kräkts.. jag testade att gå på kinesisk akupunktur, funkade sjukt bra, men kanske bara i en vecka så fick gå några ggr, men det var det värt :)

    Nu börjar det bli bättre tack och lov!

    Hoppas det blir det för dig med snart! :)

  • Mamma till S
    Äldre 7 Jan 00:46
    #4
    Malni skrev 2018-01-05 19:54:28 följande:

    Jag är v.15 och har också mått sååå illa och kräkts.. jag testade att gå på kinesisk akupunktur, funkade sjukt bra, men kanske bara i en vecka så fick gå några ggr, men det var det värt :)

    Nu börjar det bli bättre tack och lov!

    Hoppas det blir det för dig med snart! :)


    Ja de kanske skulle va värt ett besök. Det är olidligt nu.

    Är sjukskriven till idag sön, vart de i 2 v nu o förstår inte alls hur jag ska orka med o jobba igen.... Tänkte testa på tisdag o se, annars hoppas jag för allt i världen att jag får en förlängd sjukskrivning... håhåjaja
  • Äldre 7 Jan 01:00
    #5
    Malni skrev 2018-01-05 19:54:28 följande:

    Jag är v.15 och har också mått sååå illa och kräkts.. jag testade att gå på kinesisk akupunktur, funkade sjukt bra, men kanske bara i en vecka så fick gå några ggr, men det var det värt :)

    Nu börjar det bli bättre tack och lov!

    Hoppas det blir det för dig med snart! :)


    Fick du hjälp från vårdcentralen för att få akupunktur? Jag är i v. 18 och mår fortfarande hemskt. Ligger bara i sängen hela dagarna. Har gett upp för inget hjälper...
  • Mamma till S
    Äldre 7 Jan 01:28
    #6
    SofieJ skrev 2018-01-07 01:00:16 följande:

    Fick du hjälp från vårdcentralen för att få akupunktur? Jag är i v. 18 och mår fortfarande hemskt. Ligger bara i sängen hela dagarna. Har gett upp för inget hjälper...


    Samma här, det ör hemskt! Är du sjukskriven??
  • Äldre 7 Jan 01:39
    #7
    Mamma till S skrev 2018-01-07 01:28:12 följande:

    Samma här, det ör hemskt! Är du sjukskriven??


    Ja nu är jag det. Jobbade till och med v. 13 sen blev illamåendet VÄRRE(!), och nu är jag sjukskriven i 2,5 v. till. Vill så gärna börja jobba igen (trodde aldrig att jag skulle säga det...) för jag är så uttråkad och frustrerad.

    Precis som du kräks jag bara några ggr i veckan men illamåendet är där 24/7. Så fort jag reser mig ur sängen får jag kväljningar, behöver typ en halv dag för att förbereda mig mentalt bara för att gå till mataffären...
  • Mamma till S
    Äldre 7 Jan 01:46
    #8
    SofieJ skrev 2018-01-07 01:39:21 följande:

    Ja nu är jag det. Jobbade till och med v. 13 sen blev illamåendet VÄRRE(!), och nu är jag sjukskriven i 2,5 v. till. Vill så gärna börja jobba igen (trodde aldrig att jag skulle säga det...) för jag är så uttråkad och frustrerad.

    Precis som du kräks jag bara några ggr i veckan men illamåendet är där 24/7. Så fort jag reser mig ur sängen får jag kväljningar, behöver typ en halv dag för att förbereda mig mentalt bara för att gå till mataffären...


    Fasiken va jag känner igen mig i det du skriver, det sista.. Är precis samma här!! Så fort jag reser mig, så känns de kört! Orkar inte. Vill också jobba igen men är livrädd att de inte ska gå alls!! Är mkt tunga lyft, gå o så, knappt rast, så bävar verkligen... Kan man få tag i en läkare för sjukskrivning en söndag?
  • Äldre 7 Jan 02:26
    #9

    Men fy att behöva jobba så fysiskt nu! :(

    Jag har bara kontorsjobb men jobbar som en slags koordinator där jag måste springa runt mycket och prata med folk. Det går inte alls.

    Tror det blir svårt att få en sjukskrivning på en söndag. Jobbar du imorgon? Annars utfärdar läkare intyg från den dag ni ses, alltså om du träffar hen på måndag så får du giltig frånvaro from måndag.

  • Äldre 7 Jan 09:25
    #10
    SofieJ skrev 2018-01-07 01:00:16 följande:

    Fick du hjälp från vårdcentralen för att få akupunktur? Jag är i v. 18 och mår fortfarande hemskt. Ligger bara i sängen hela dagarna. Har gett upp för inget hjälper...


    Nej, tror absolut man kan få akupunktur via vårdcentralen, men inte kinesisk så som jag fattat det..

    Så jag hittade ett ställe själv :) vet ju inte vart ni bor men jag gick till ren akupunktur i Göteborg och var jättenöjd :)

    Men finns ju massor av ställen :)
Svar på tråden Behöver tips o råd! Hjälp.