Inlägg från: Rosiedaisy |Visa alla inlägg
  • Rosiedaisy

    Mår så dåligt vecka 34

    Hej, jag är gravid v. 34+6 men mår så dåligt! :(

    I ungefär en vecka har jag haft hemsk huvudvärk, huvudet gör ont och känns jättetungt, har även yrsel, illamående och sjuk matthet (som att vara jättesjuk HELA tiden).

    Och min mage är hård som en sten, konstant sen typ 1 eller 2 veckor tillbaka. Magen spänner och ömmar ofta, men det gör även ont på specifika ställen ibland utan anledning och om någon tycker på magen (tex bm) så gör det ont i flera dagar.

    Hos bm för två dagar sedan sa hon att mitt blodvärde, blodtryck och urin såg bra ut. Men hon hade inga svar på varför jag mår såhär.

    Någon som vet varför det är såhär? Snälla hjälp!

  • Svar på tråden Mår så dåligt vecka 34
  • Rosiedaisy
    Snuttis2 skrev 2018-01-06 00:56:23 följande:

    Om du inte har feber och blir ex förkyld inom snar framtid skulle jag kräva en extra kontroll utifrån risk för havandeskaps förgiftning!

    Drabbades själv av det i slutet av graviditeten o hade få symtom men kände mig tung i huvudet och trött. Hade lågt på övriga prover tills en dag då jag blev supersjuk o förlossningen fick sättas igång.


    Finns det något sätt att ta redan på att man har havandeskapsförgiftning när proverna är låga? För både förlossningsmottagningen och bm är ju nöjda med att proverna vart låga och struntar sedan i symtomerna.
Svar på tråden Mår så dåligt vecka 34