• nascimur

    Prover på 5:e dagen? AMH, FSH, etc

    Hej,

    jag behöver ta nya fertilitetsprovet (AMH, FSH etc) i denna cykel, men tyvärr infaller den tredje dagen idag, lördag.

    Vet någon om man kan ta dessa prover på dag 5? Jag vet att det står dag 3 överallt, men det går ju inte....

  • Svar på tråden Prover på 5:e dagen? AMH, FSH, etc
  • nascimur
    Jsjskjejd skrev 2018-01-06 16:13:51 följande:

    Jag tog dag 5 och det gick utmärkt! Hade samma problem att min tredje dag var på en lördag :)


    Tack för svaret! :)

    För framtida läsare av tråden:
    Labbet sade att det går bra att ta proverna på dag 2?5 i stället, om dag 3 infaller på en helgdag.

    Dock fick jag ganska dåliga värden denna gång, jämfört med förra och förrförra året. Det kan förstås bero på åldern, men jag kan inte låta bli att tänka att dag 5 i stället för dag 3 påverkat...
  • AniCase

    Jag tog proverna igår på dag 5,de skulle höra av sig igår om de inte gick men de hörde aldrig av sig så får hoppas de går bra :)

  • nascimur
    AniCase skrev 2018-01-09 20:49:37 följande:

    Jag tog proverna igår på dag 5,de skulle höra av sig igår om de inte gick men de hörde aldrig av sig så får hoppas de går bra :)


    Det gör det säkert! :)
  • nascimur
    nascimur skrev 2018-01-09 15:34:30 följande:
    Tack för svaret! :)

    För framtida läsare av tråden:
    Labbet sade att det går bra att ta proverna på dag 2?5 i stället, om dag 3 infaller på en helgdag.

    Dock fick jag ganska dåliga värden denna gång, jämfört med förra och förrförra året. Det kan förstås bero på åldern, men jag kan inte låta bli att tänka att dag 5 i stället för dag 3 påverkat...
    Av någon anledning förvandlas tankstreck till frågetecken på forumet.

    Det står alltså att labbet sade att det går bra att ta prover på dag 2, 3, 4 eller 5 i menscykeln. Dag 1 är dagen då blödningen startar.
Svar på tråden Prover på 5:e dagen? AMH, FSH, etc