• Chianti

    sladdlös dammsugare, har ni erfarenheter

    Jag skulle vilja ha en sladdlös dammsugare för kök och hall för att snabbt suga upp de värsta smulorna. Jag hade en Electrolux Ergorapido för typ 10 år sen, men den klarade inte långa hårstrån. Men kanske har de sladdlösa utvecklats sen dess? Någon som har erfarenhet?


  • Svar på tråden sladdlös dammsugare, har ni erfarenheter
  • FuckGoggleAskMe

    Jag är väldigt nöjd med min kraftiga Dyson, den klarar det mesta, men har inte husdjur så osäker på det där med hår. Dessutom kan man använda den med långt skaft, vilket är bekvämt. Kolla på hur många watt dom har. En släkting har en liten stark Black and Decker som funkar bra på hundhår.

  • Chianti
    FuckGoggleAskMe skrev 2018-01-06 15:56:21 följande:
    Jag är väldigt nöjd med min kraftiga Dyson, den klarar det mesta, men har inte husdjur så osäker på det där med hår. Dessutom kan man använda den med långt skaft, vilket är bekvämt. Kolla på hur många watt dom har. En släkting har en liten stark Black and Decker som funkar bra på hundhår.
    Tack för svar! Jag tänker dock på långa människohår. :) Dessa virade fast sig runt den roterande borsten och fick klippas bort för att få igång borsten igen. 
  • FuckGoggleAskMe
    Chianti skrev 2018-01-06 17:49:59 följande:
    Tack för svar! Jag tänker dock på långa människohår. :) Dessa virade fast sig runt den roterande borsten och fick klippas bort för att få igång borsten igen. 
    Här knäcker vi städkoden: www.familjeliv.se/forum/thread/62755913-nu-ja...

    Aha! Till Black and Decker maskinen vet jag att dom tappat bort munstycket, så där finns det ingen borste som trasslar in sig. Min Dyson kan jag köra med eller utan munstycke, men har svårt att tänka mig att det finns maskiner med roterande borste som inte trasslar till det.
  • Chianti
    FuckGoggleAskMe skrev 2018-01-06 18:11:17 följande:

    Aha! Till Black and Decker maskinen vet jag att dom tappat bort munstycket, så där finns det ingen borste som trasslar in sig. Min Dyson kan jag köra med eller utan munstycke, men har svårt att tänka mig att det finns maskiner med roterande borste som inte trasslar till det.
    Ah, det låter ju smart. Den var dock rätt dyr jämfört med andra men det kanske är värt att betala mer för att få något mer funktionellt.
  • FuckGoggleAskMe
    Chianti skrev 2018-01-06 19:12:34 följande:
    Ah, det låter ju smart. Den var dock rätt dyr jämfört med andra men det kanske är värt att betala mer för att få något mer funktionellt.
    Här knäcker vi städkoden: www.familjeliv.se/forum/thread/62755913-nu-ja...

    Du, innan hade jag två sladdlösa som kostade en pissdel av priset för Dyson eller Black and Decker (mitt inköp också), och dom var precis vad man betalade för, dvs ingenting.
Svar på tråden sladdlös dammsugare, har ni erfarenheter