• Anonym (Anonym)

    Mitt ex har gått bort

    Hej!

    Jag visste inte var jag skulle lägga upp detta och ber om ursäkt för ett ganska långt inlägg.

    Fick höra att mitt ex har gått bort.. alldeles för ung. Min största fråga är väl om jag har rätt att sörja? För att göra den här historian kort då..

    Vi var tillsammans i cirkus 4,5 år. sambos, förlovade & hundägare. Jag blev gravid men vi förlorade våran son redan i magen. Vi hade våra problem så som många har och vi skiljdes som ovänner. Vi har vart med om så mycket. Missbruk, sjuk hund, förlossning med våran bortgångna son, hemlöshet och mycket mer.. När jag träffade en ny ganska snabbt efter seperationen som jag nu har barn med och är förlovad med blev jag och exet ovänner. Han bad mig att komma tillbaka, han kunde inte leva utan mig osv. Bråk om vem som skulle ta hand om hunden, jag fick inte hämta mina saker och han bad mig dra åt skogen. Hade inte haft någon kontakt alls med honom på tre år. Nu när jag fick veta att han har lämnat jordelivet blev jag ledsen och tycker att det var så tråkigt att vi skiljdes som ovänner. Han var ändå min bästa vän en gång i tiden. Tårarna bara sprutar men visar ingen annan. Har jag rätt att vara ledsen? Han var den som alltid fanns där förr, min bästa vän och den jag kunde berätta allt för, innan vi blev osams då. Jag var nu inte kär i honom längre men jag tänkte att vi kanske en dag kunde bli sams. Ja alltså... ni förstår kanske hur jag menar? Jag älskar ju min nuvarande och känns som det är fel att bli ledsen av ett ex...

  • Svar på tråden Mitt ex har gått bort
  • Anonym (Trisst)
    Klart att du har rätt att sörja. Vore konstigt annars ni har ju delat varandras liv och älskat varandra. Ha din sörjestund och hedra honom....tror han blir glad där uppe:) Jättesorgligt!
  • Mariell    8

    Självklart har du rätt att sörja. En person du kände väl och haft en relation till har dött, så det är absolut inte konstigt eller onormalt att du sörjer.

  • Ina82

    Ni har gått genom mycket tillsammans! Inget säger att du inte kan sörja en person som dött samtidigt du glädjer dig över vad du har med en annan.

  • Usop

    Skulle nog gråta floder om jag hörde att mitt ex hade dött,absolut var det inte lätt alla gången och även om jag önskade henne lycka till skulle jag inte säga att vi skiljdes som vänner och förhållandet var minst sagt stormigt , men skit i det alla dom bra stunderna finns ju fortfarande kvar i minnet och jag värdesätter dom och försöker glömma dom mindre trevliga stunder .Helt normal att du blir ledsen

  • Anonym (Anonym)

    Tack för era svar. Nu känns det genast lite bättre.

Svar på tråden Mitt ex har gått bort