• Familjeliv

    Därför väljer många att skilja sig i januari – så kan ni hålla kärleken vid liv

    Därför väljer många att skilja sig i januari – så kan ni hålla kärleken vid liv
    Enligt statistik från Domstolsverket är januari den månad då flest par väljer att separera. Har man haft en tuff period i relationen under hösten och vintern blir julledigheten ofta en sista kraftansträngning som leder till uppbrottet. Här är några vanliga orsaker till separation men också tips på hur ni kan hålla kärleken vid liv.   

    Denna tråd innehåller kommentarer för ovantående artikel.

    Läs hela artikeln här
  • Svar på tråden Därför väljer många att skilja sig i januari – så kan ni hålla kärleken vid liv
  • Lasse Gustavsson

    det är inte problem att skilja sig, det som är problemet är dessa giriga människor kvinnor /män som ska suga ut allt och inte har varken moral eller suntförnuft och respekt, nä sug ut så mycket pengar/grejer eller bådeoch, nä i min värld är inte äktenskapsförord gjord, för att lagen är föråldrad, jag kommer alltid tycka att äktenskapsförord är förberedelse för skilsmässa, det är många par som tänker som jag, därför vill man inte misstro någon man älskar, sen borde suntförnuft tänk vara en del i en skilsmässa och inte vara girig bara för lagen säger så att man har rätt i att ta ut halva, så sluta vara giriga speciellt kvinnor har en tendens att vara extremt giriga, har egen erfarenhet så jag vet, om person a flyttar in utan något och bara lever på motparten och a och b skiljer sig och a hävdar sin rätt att få halva trots att allt i hemmet och tillgångar tillhör b, ä det i min mening en girig person, och jag var i samma situation som a skulle jag avstå min rätt 100% och ta mina kläder och privata saker och dra därifrån, för annars skulle jag känna att jag snor någons annans pengar tillgångar och saker, det är moral, och respekt för motparten att inte vara girig. Tyvärr är det alldeles för få som tänker som jag, och då blir man blåst på pengar man igentligen inte har men måste köpa ut motparten vilket i mitt fall gjorde att jag var tvungen att höja bolånet med 584 700 kr pga en girig kvinna, så jag blev blåst. Och det suger. Tack för ordet.

Svar på tråden Därför väljer många att skilja sig i januari – så kan ni hålla kärleken vid liv