• Anonym (Marie­)
    Äldre 7 Jan 07:51
    3424 visningar
    4 svar
    4
    3424

    Gravidmassage

    Jag väntar tredje barnet och har fått lite problem med foglossning, fick tips om gravidmassage och har bokat in en tid för det nästa vecka.
    Kollade lite på nätet och såg den här bilden vilket gjorde mig lite smått nervös. Exakt vad är det dom ska göra mellan benen? Någon som provat på och vill berätta hur det går till?

  • Svar på tråden Gravidmassage
  • Anonym (M)
    Äldre 7 Jan 09:53
    #1
    Anonym (Marie) skrev 2018-01-07 07:51:14 följande:

    Jag väntar tredje barnet och har fått lite problem med foglossning, fick tips om gravidmassage och har bokat in en tid för det nästa vecka.

    Kollade lite på nätet och såg den här bilden vilket gjorde mig lite smått nervös. Exakt vad är det dom ska göra mellan benen? Någon som provat på och vill berätta hur det går till?


    Min man jobbar bl.a. med gravidmassage. Han säger ?INGET ska hända där!?.

    Bad honom berätta hur det går till: Du ligger eller sitter på en speciell bänk som lämnar plats för magen. Massören masserar ryggen, axlar, nacke, armar, vid behov ben (om du är svullen). Generellt sett så kommer inte massören att röra något på magen, mellan brösten eller högt innanför låren (detta säger han pga teckningen).

    Jag gissar utifrån bilden att den ska visa vart man kan tänkas ha ont om man är gravid? Och jag tror också att om du har smärta i ex. ljumskar får du nog säga till och så lägger de en handduk över fifi och masserar en bit ifrån. Min man sa att han aldrig haft en gravid kund med såna problem, men kanske förekommer det.

    Han vill att jag ska lägga till att det är bra att kolla att de har en särskild bänk som ger plats för magen (finns flera ställen här i närheten som inte har det men ändå erbjuder gravidmassage).
  • Anonym (Marie­) Trådstartaren
    Äldre 8 Jan 13:02
    #2

    Okej, tack. Då blev jag lite lugnare :) Har ganska ont i höfter och ljumskar, hoppas verkligen att det ska hjälpa lite.

  • Anonym (Marie­) Trådstartaren
    Äldre 11 Jan 18:50
    #3

    Då var det gjort! Halleluja vilken upplevelse. Känner mig som en ny människa, behövde inte ens kryckorna idag
    Han masserade väldigt nära några intima zoner men herregud så skönt det var överlag.

  • Äldre 11 Jan 19:47
    #4

    Har gått på gravidmassage mycket i flera graviditeter/olika massörer. Mage, höfter och i princip allt i mitten av kroppen är helt tabu. Det rör dom inte.

Svar på tråden Gravidmassage