• Alena18

    cb veckoindikator, tillförlitligt?

    Hur tillförlitligt är testet egentligen? 


    Jag tog testet på BIM +4 och det visade negativt. Hade druckit ganska mycket vatten under dagen och kissat ofta. Testet togs på kvällen.


    Nu är jag på BIM+7 och fortfarande ömma bröst sen över en vecka tillbaka, känns som om mensen borde komma någon gång? Kan det vara så att jag är gravid trots negativt test?


     


    Mensen brukar aldrig vara sen mer än några få dagar (1-2).

  • Svar på tråden cb veckoindikator, tillförlitligt?
  • Nädmt

    Du är antagligen inte gravid. Men du kan ju testa igen, och gör det på morgonen då.

  • Jag är bara jag

    Om man verkligen passerat BIM brukar alla test visa positivt. Ytterst ovanligt att inte plussa då. Men det är ju bara ta ett nytt om några dar igen. Visar det minus och du inte får mens får du avvakta eller göra ett privat VUL så får du besked direkt om vad som försigår där nere.

  • Neptun

    Har hört om vissa som inte får sitt plus så sent som Bim+7 man kan ju också ha räknat fel på cykeln! Testa igen och se!:)

  • Jag är bara jag
    Neptun skrev 2018-01-07 20:25:16 följande:
    Har hört om vissa som inte får sitt plus så sent som Bim+7 man kan ju också ha räknat fel på cykeln! Testa igen och se!:)
    4+5 har jag haft 361 i hcg som lägst så det är extremt ovanligt att inte plussa nån/några dagar efter BIM. HCG fördubblas jättesnabbt så tidigt så en vecka efter BIM är det jättehögt och ska ge utslag på test. De som inte får plus är i regel såna där gravtest aldrig ger plus för hcg går helt enkelt inte ut i urinen. Var en här för nåt år sen som var i v.11 när det upptäcktes att hon var gravid. Hon hade tagit otaliga tester innan.
  • Alena18
    Jag är bara jag skrev 2018-01-07 20:33:57 följande:
    4+5 har jag haft 361 i hcg som lägst så det är extremt ovanligt att inte plussa nån/några dagar efter BIM. HCG fördubblas jättesnabbt så tidigt så en vecka efter BIM är det jättehögt och ska ge utslag på test. De som inte får plus är i regel såna där gravtest aldrig ger plus för hcg går helt enkelt inte ut i urinen. Var en här för nåt år sen som var i v.11 när det upptäcktes att hon var gravid. Hon hade tagit otaliga tester innan.

    Hur kommer det sig att HCG inte kommer ut i urinen? 


    jag kan givetvis ha räknat fel på cykeln också, men använder FLO så det är den som räknar åt mig.

  • Alena18
    Nädmt skrev 2018-01-07 20:15:41 följande:

    Du är antagligen inte gravid. Men du kan ju testa igen, och gör det på morgonen då.


    Jag har beställt fler tester, men inte från CB den här gången. Så det blir fler tester nästa vecka.
  • Jag är bara jag
    Alena18 skrev 2018-01-07 20:50:55 följande:

    Hur kommer det sig att HCG inte kommer ut i urinen? 


    jag kan givetvis ha räknat fel på cykeln också, men använder FLO så det är den som räknar åt mig.


    Ja, varför är frågan, ett märkligt fysiologiskt fenomen. Men som sagt extremt ovanligt.

    Ingen aning vad FLO är. Jag höll koll på äl i 35 år via flytningarna och missade aldrig när mensen skulle komma. Det kombinerat med andra äl-symptom eller äl-tester är förutom VUL enda sättet att räkna anser jag.
Svar på tråden cb veckoindikator, tillförlitligt?