• Äldre 7 Jan 20:45
    3997 visningar
    8 svar
    8
    3997

    Fler som ska på rul till veckan?!

    Ihh på onsdag är det dags för rul med nr två. Känns spännande och supernervöst då jag inte gjort något ultraljud eller känt några sparkar ännu. Men magen växer i alla fall och börjar bli svår att dölja.

    Med första barnet hade jag gjort två ultraljud innan rul.

    Någon annan som ska på rul till veckan?

  • Svar på tråden Fler som ska på rul till veckan?!
  • Äldre 8 Jan 10:12
    #1

    Yes! Ska på rul i eftermiddag. Första barnet, men har redan gjort ett ul i vecka 12. Känner sparkar också, så jag vet ju att nån lever därinne. Ändå lite läskigt, man vill ju att allt ska se normalt ut. Ska ni ta reda på könet? Det ska inte vi.

  • Äldre 8 Jan 17:51
    #2
    MaTik skrev 2018-01-08 10:12:18 följande:

    Yes! Ska på rul i eftermiddag. Första barnet, men har redan gjort ett ul i vecka 12. Känner sparkar också, så jag vet ju att nån lever därinne. Ändå lite läskigt, man vill ju att allt ska se normalt ut. Ska ni ta reda på könet? Det ska inte vi.


    Hur gick det? Så spännande, men jobbigt att inte ta reda på kön, skulle aldrig kunna hålla mig haha. Tror jag kände en spark idag när jag nös, haha. Alla får inte veta kön i mitt landsting, beror på vilken bm man får men hoppas vi får veta!
  • Äldre 9 Jan 10:00
    #3
    halfbaked skrev 2018-01-08 17:51:09 följande:
    Hur gick det? Så spännande, men jobbigt att inte ta reda på kön, skulle aldrig kunna hålla mig haha. Tror jag kände en spark idag när jag nös, haha. Alla får inte veta kön i mitt landsting, beror på vilken bm man får men hoppas vi får veta!
    Det gick bra, bebisen såg frisk och fin ut. Vi kollade som sagt inte kön, men bm råkade säga "han" ett par gånger. Vet inte om hon såg nåt (fast hon var liksom aldrig nere mellan benen och kollade), eller om hon bara råkar säga "han" ibland. 
  • Äldre 9 Jan 19:00
    #4
    MaTik skrev 2018-01-09 10:00:19 följande:

    Det gick bra, bebisen såg frisk och fin ut. Vi kollade som sagt inte kön, men bm råkade säga "han" ett par gånger. Vet inte om hon såg nåt (fast hon var liksom aldrig nere mellan benen och kollade), eller om hon bara råkar säga "han" ibland. 


    Oj, klantigt om det är en kille att hon försa sig men hon kan ju bara vara en sådan som använder "han" istället för "barnet". När har du fått bf?

    Börjar bli nervös, ska dit kl 10 i morgon bitti
  • Äldre 10 Jan 12:38
    #5
    halfbaked skrev 2018-01-09 19:00:04 följande:
    Oj, klantigt om det är en kille att hon försa sig men hon kan ju bara vara en sådan som använder "han" istället för "barnet". När har du fått bf?

    Börjar bli nervös, ska dit kl 10 i morgon bitti
    Hur gick det? Visst var det häftigt? :)
  • Äldre 10 Jan 13:14
    #6
    MaTik skrev 2018-01-10 12:38:39 följande:

    Hur gick det? Visst var det häftigt? :)


    Det gick bra allt såg jättebra ut men var så himla nervös innan. Moderkakan i framvägg så därför jag inte känt nå mycket sparkar. Kanske en lillasyster men de ville ej säga säkert.
  • Äldre 10 Jan 13:20
    #7

    Jag ska dit i morgon! 

    Tror att allt har gått bra, har inget skäl att vara orolig, men ändå är man ju lite nervös att allt inte ska vara OK. Har gjort UL både i v10 och vid KUB, så jag vet ju att han har haft det bra fram tills dess.

    Gjorde även Nipt som en del av en forskningsstudie på Sahlgrenska i samband med Kub, så jag ringde och bad om besked på kön. Så det blir ju ingen överraskning direkt. 

    Nu vill jag mest veta att han växer som han ska och verkar trivas. Jag har ännu bara gått upp knappt ett kilo och väntar fortfarande på att se lite mer gravid ut än som om jag bara har börjat käka chips till kvällsmat :P 

  • Äldre 10 Jan 16:07
    #8
    halfbaked skrev 2018-01-10 13:14:06 följande:
    Det gick bra allt såg jättebra ut men var så himla nervös innan. Moderkakan i framvägg så därför jag inte känt nå mycket sparkar. Kanske en lillasyster men de ville ej säga säkert.
    Kul och skönt att det gick bra! Min bebis var inte jättesugen på att visa upp sig och drog ihop sig till en boll, men efter lite lirkande fick vi se allt man skulle se.
    Emmpye skrev 2018-01-10 13:20:18 följande:

    Jag ska dit i morgon! 

    Tror att allt har gått bra, har inget skäl att vara orolig, men ändå är man ju lite nervös att allt inte ska vara OK. Har gjort UL både i v10 och vid KUB, så jag vet ju att han har haft det bra fram tills dess.

    Gjorde även Nipt som en del av en forskningsstudie på Sahlgrenska i samband med Kub, så jag ringde och bad om besked på kön. Så det blir ju ingen överraskning direkt. 

    Nu vill jag mest veta att han växer som han ska och verkar trivas. Jag har ännu bara gått upp knappt ett kilo och väntar fortfarande på att se lite mer gravid ut än som om jag bara har börjat käka chips till kvällsmat :P 


    Jag har också bara gått upp runt ett kilo och har mest en liten chipsmage. Började dock använda gravidstrumpbyxor förra veckan och jäklar vad det gjorde skillnad på magens form. Strumpbyxorna liksom tryckte till magen och formade om den från chipsmage till gravidmage! :)
Svar på tråden Fler som ska på rul till veckan?!