• Äldre 7 Jan 22:11
    10178 visningar
    11 svar
    11
    10178

    Alicante Eller Riga

    Hej!

    Jag är i desperat behov av era råd. Vi har bestämt oss att försöka med IVF utomlands efter 7 misslyckat försök i Sverige. Jag har svårt att bestämma mig ifall det blir i Avaclinic i Riga eller i IVF-Alicante . Är det någon som har varit på Alicante. Det är många som berömmer Riga. I Alicante är det svenska talande läkare som skulle underlätta journal läsning och sånt. Skulle ni dela med er era erfarenhet ifrån Alicante eller Riga

  • Svar på tråden Alicante Eller Riga
  • Äldre 8 Jan 10:39
    #1

    Jag och min man går hos AvaRiga i Lettland. Hör av dig om du undrar något om den kliniken.

  • Äldre 31 Jan 16:21
    #2
    På EggDonationFriends, är skrivet Spanien är mycket bra val för IVF ... jag har ingen erfarenhet - men kanske är det varmt där! Skrattande
    Jag har valt Riga - iVF Riga klinik. De har också en svensk hemsida (ivfriga.se).
  • Äldre 1 Feb 16:14
    #3

    Jag kör Ivf i Tjeckien på GENNET. Ligger centralt i Prag och de känns proffsiga och man blir inte ruinerad :)

  • Äldre 1 Feb 16:19
    #4
    Inalina skrev 2018-02-01 16:14:31 följande:

    Jag kör Ivf i Tjeckien på GENNET. Ligger centralt i Prag och de känns proffsiga och man blir inte ruinerad :)


    Gör ni dubbeldonation där? Läste om en tjej som lyckades på 2a försöket med dubbeldonation där. Det kostade 15.000-18.000kr för 2 upptinade färidigproducerade blastos.
  • Äldre 2 Feb 09:50
    #5
    UndrandeSökare skrev 2018-02-01 16:19:22 följande:
    Gör ni dubbeldonation där? Läste om en tjej som lyckades på 2a försöket med dubbeldonation där. Det kostade 15.000-18.000kr för 2 upptinade färidigproducerade blastos.
    Nej vi kör vanlig IVF med ICSI, men de gör mkt äggdonationer i Tjeckien och polen också. 
  • Äldre 5 Feb 11:27
    #6
    Inalina skrev 2018-02-02 09:50:09 följande:
    Nej vi kör vanlig IVF med ICSI, men de gör mkt äggdonationer i Tjeckien och polen också. 
    Och vad sägs om priserna? Detta ämne handlar om Riga eller Alicante - så vi har valt Riga, iVF Riga Clinic, på grund av bra priser och tillförlitliga tjänster: de garanterar minst 10 ägg, 2 toppblastocyster, dubbeldonation är möjlig...
  • Äldre 6 Feb 17:30
    #7
    Salacka skrev 2018-02-05 11:27:30 följande:
    Och vad sägs om priserna? Detta ämne handlar om Riga eller Alicante - så vi har valt Riga, iVF Riga Clinic, på grund av bra priser och tillförlitliga tjänster: de garanterar minst 10 ägg, 2 toppblastocyster, dubbeldonation är möjlig...
    Jag tror Riga blir bra! verkar finnas många svenskar som lyckats där! Gällande Tjeckien tror jag det är mer populärt bland engelsmännen då jag har haft svårt att hitta info och historier om resultat på svenska sidor. 

    Verkar ju bra att de har en 'garanti', jag tror många väljer östeuropeiska länder för att donatorerna ska vara mer 'lika' det skandinaviska utseendet om jag förstått det hela rätt. Lycka till :)
  • Äldre 7 Feb 09:24
    #8

    Tack så mycket för de snälla orden! Hjärta
    Ja, jag hoppas allt kommer att bli bra! Glad

  • Anonym (IVF)
    Äldre 28 Mar 10:25
    #9
    Salacka skrev 2018-02-07 09:24:30 följande:

    Tack så mycket för de snälla orden!

    Ja, jag hoppas allt kommer att bli bra! 


    Hur har det gått? Jag är nyfiken på detta med garantin och minst tio ägg? Var hittar man denna garanti på deras sida?
  • Äldre 30 Mar 19:05
    #10

    Jag går på instituto bernabeu i Alicante. Har bara gott att säga om kliniken, men ingen pratar tyvärr svenska. Låt mig veta om du vill ha info

  • Wed 23 Mar 2022 23:09
    #11
    Beaglemom skrev 2018-03-30 19:05:19 följande:

    Jag går på instituto bernabeu i Alicante. Har bara gott att säga om kliniken, men ingen pratar tyvärr svenska. Låt mig veta om du vill ha info

    Hej jag håller på titta på detta alternativ, kanske en död tråd sedan lämge men jag testar i alla fall. 


Svar på tråden Alicante Eller Riga