• Smultron65

    Hjälp

    Har varit tillsammans med en kille i snart fyra år. Han har alkoholproblem och är fruktansvärt elak när han dricker. Han kallar mej allt möjligt. Gör slut med mej och börjar prata med andra tjejer. Nu sist så gick jag bara därifrån. Hade tappat all tillit till han och allt var förstört. Sen efter det började sms:en komma. Han hotade med att slå mej. Han tyckte att min son skulle dö så jag fick lida ordentligt. Han hotade att döda mitt ex. Han har aldrig gillat han. Jag fick nog och polisanmälde han. Kände mej fruktansvärt otrygg och rädd.

    Nu är han nykter igen och vill att jag tar tillbaka anmälan för annars förlorar han jobb och allt säger han. Men känner att man kan ju inte få lov och höra vad man vill. Denna gång gick han över gränsen. Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Hjälp
  • Samuraj

    Hej!

    I princip så hjälper det inte att ta tillbaka anmälan. Polis och åklagare måste gå vidare då det faller under sk allmänt åtal. Har Du lämnat SMS mm till polisen - dvs det finns bevis och vittnesmål som är trovärdiga riskerar han att fällas ändå.

    Vet inte vad han har för jobb - men det är väl få jobb man tappar pga olaga hot mm.

    Antar i övrigt att Du verkligen älskar honom? Jag skulle ha svårt att förlåta men...

Svar på tråden Hjälp