• Aysmah98

    Herpes typ 2

    Jag fick herpes för cirka 4-5 månader sedan. Efter det har jag fått minst ett utslag ungefär varannan vecka. Jag har hört att det blir mindre med tiden och att det är värst första året, är detta sant? Undrar även om det finns något tips på hur man kan lindra den värsta svedan.:)

  • Svar på tråden Herpes typ 2
  • Anonym (Anonym ( också herpes))

    Hej!

    Jag har också herpes både på munnen och i könet. Ät aminosyran l-lysin som finns att köpa på hälsokost. Jag äter den sedan 2 år, får förvisso ändå utbrott, men kanske är de mildare än om jag inte ätit tillskottet. Annars finns virushämmande medicin som tas vid första känning som läkare kan skriva ut. Antar att du har herpes i underlivet?

    Hur gammal är du?

    Kram!!

  • Anonym (Anonym ( också herpes))

    Det sägs att det ska minska med tiden. Om det äe typ 2 du fått i underlivet är den mer aggressiv än typ 1 i underlivet och återkommer mer ofta. Försök intemsttessa, sov ordentligt, ät bra kost.

  • Aysmah98

    [quote=78347999][quote-nick]Anonym (Anonym ( också herpes)) skrev 2018-01-08 11:53:04 följande:[/quote-nick]Hej!

    Jag har också herpes både på munnen och i könet. Ät aminosyran l-lysin som finns att köpa på hälsokost. Jag äter den sedan 2 år, får förvisso ändå utbrott, men kanske är de mildare än om jag inte ätit tillskottet. Annars finns virushämmande medicin som tas vid första känning som läkare kan skriva ut. Antar att du har herpes i underlivet?

    Hur gammal är du?

    Kram!![/

    Tror ej vi har nån affär här som heter häslokost. Är life ungefär samma sak? Hur ofta får du utbrott och cirka hur mycket? Aa det är i underlivet. Jag är 19:/, tack för hjälpen<3

  • Aysmah98
    Anonym (Anonym ( också herpes)) skrev 2018-01-08 11:54:43 följande:

    Det sägs att det ska minska med tiden. Om det äe typ 2 du fått i underlivet är den mer aggressiv än typ 1 i underlivet och återkommer mer ofta. Försök intemsttessa, sov ordentligt, ät bra kost.


    Jag tycker ändå jag har väldigt bra rutiner. Tränar, äter nyttigt o allt sådant man ska. Det är därför det känns så konstigt att jag får så pass ofta:/ men ska testa den där l-lysin. Tack<3
  • Anonym (Anonym ( också herpes))

    Hej igen!

    Är det på munnen eller könet som du har problem med herpes?

    Du kan beställa l-lysinkapslar på tex svensktkosttillskott eller Life. Googla l-lysin så kommer du hitta flera leverantörer.

    Jag lever också sund men får ändå. Jag är 33.

Svar på tråden Herpes typ 2