• Adeliaaa

    Underlivsbesvär

    Hej! Vet inte riktigt vart jag ska vända mig egentligen. Tänkte fråga här först.

    Jag behandlades för mykoplasma sommaren 2016, blev av med det, hade skyddat sex kanske 3 gånger efter det.

    Efter det har jag inte haft sex. För några veckor sen började jag få illaluktande, ökade flytningar. Ibland gryniga, ibland gula/gröna.

    Jag trodde att det hade något med mina p-piller att göra, så slutade med dom. Men det är fortfarande kvar, och nyss när jag ?inspekterade? underlivet så är underlivsöppningen BLOCKERAD? Eller vad jag kan se så är det en röd svullnad som täcker själva öppningen, ser inte in i underlivet?

    Tror inte jag kan sticka in något heller, har försökt men vet inte om jag var för försiktig, känns iallafall som att det tar stopp.

    Och ja, jag borde genast gå till en gynekolog men jag klarar inte av det psykiskt pga att jag endast varit hos en gynekolog efter att jag blev våldtagen i början av 2016.

    Jag har beställt ett bakterietest från apoteket som jag ska göra, och jag gjorde ett klamydiatest förut men det har jag inte (och inte heller mykoplasma för att jag kollade det efter min behandling)

    Jag känner ingen smärta men flytningarna är inte så mysiga, och nu märkte jag av svullnaden eller vad det nu är.

    Någon som kan gissa vad detta kan bero på? Vore tacksam!

  • Svar på tråden Underlivsbesvär
  • Anonym (J)

    Det vanligaste skulle väl vara framfall och dåligt ph värde. Gör knipövningar och prova med en kur lactal tills du får en tid till gyn, för det borde självklart kollas upp.

  • Anonym (eländigt)

    Din stackare låter verkligen inget vidare! Ömmar för dig!

    Bor du i Stockholm kan du ringa akut till Octaviakliniken. En trygg och underbar kiinik med bara kvinnor och för kvinnor. Kan vara svårt att få tid ibland men väl värt det och avslappnat. Annars många trevliga kvinnor på Ultragyn vid Odenplan. Framfall kan man få ibland eller kollapsat urinrör kanske. Men vänta inte...
    Hoppas du får hjälp snart. Lycka till

  • Anonym (Fnx)

    Svamp? Då kan man bli oerhört svullen. Samt gryniga flytningar. Kliar det?

  • Dini91

    Att flytningarna är gröna/gula tyder på bakterier

    Illaluktande flytningar kan bero på fel ph-värde och bakteriell vaginos.

    Gryniga flytningar samt svullnad tyder båda på en svampinfektion.

Svar på tråden Underlivsbesvär