• Anonym (Svartafåret)

    Vilsen

    Jag gjorde slut med mitt ex för lite mer än en månad sen. Vi har ett barn ihop. Vi kom fram till att han absolut ska fokusera på sig själv och ta hjälp(han har blivit gravt deprimerad senaste året) Jag och sonen flyttade till min syster och vi bor här idag då jag inte har eget. Han har varken hört av sig eller liknande sen vi flyttade ut. Enligt hans mamma så orkar han ingeting just nu. Han är så pass sjuk att han inte ens orkar fråga efter sin son.

    Göra storyn kort, jag misstänkte vissa symtom, tog gravtest och det visade positivt. Jag har sovit Max tre timmar om nätterna sen dess. Kan knappt äta eller orka någonting. Han är den sista jag vill skaffa ett till barn med (jag tog p-piller). Han hjälpte mig aldrig med första och jag TVEKAR enormt på att han skulle hjälpa mig nu. Jag vet att enda alternativet är egentligen att göra abort. Men å andra sidan...Det här är ett syskon till min älskade son jag bär på. Mitt barn. Fyfan vilken jävla situation jag hamnat i.

    Hade jag haft en egen lägenhet och bättre ekonomi så skulle jag inte tveka en sekund på att behålla! Jag har tagit hand om ett barn alldeles själv i tre år och kan nog klara av en till. Men det är just hur min situation är...

  • Svar på tråden Vilsen
  • Gung Ho

    Om du inte har ngt starkt emot abort skulle jag starkt förespråka det. Det finns tid att träffa ny man och få syskon.
    Att binda sig ännu mer vid en deprimerad man och få ett barn till som ev växer upp med en sjuk ej närvarande pappa verkar inte som en bra idé.

Svar på tråden Vilsen