• vithea

    Missfall för ryggont?

    För 6 dagar sen vakna Jag med ryggont, 2 dagar innan hade jag plussat och vi va jätte glada.

    Om Jag har räknat rätt så borde Jag bara vara i v 4+5. Jag hade gravidsymtom och tog ett tidigt test.

    Hur som helst. Jag fick otroligt ont i ryggslutet som gick ner i skinkorna, som ryggskott eller en sträckning. Enormt ont. Vi åkte in till gyn akuten för dom va rädda för missfall.

    De hitta inget på ul, de såg bara gulsäcken eller vad det heter, men såg inget foster. Vilket jag inte förvänta mig då det med all sannolikhet inte är ens en månad gången..

    Hon tog blodprover och ville att jag skulle komma tillbaka 2 dagar senare. Då hade jag ont i nu, men gick jag och rörde på mig så blev de bättre, som en muskelsträckning.

    Dagen efter ringer dom och säger att jag har minskat i hormonvärde med 1 fjärdedel och att jag har ett pågående missfall. Jag kunde inte fatta de, jag har haft missfall innan och aldrig har jag haft det som nu. Jag fråga om jag inte borde blöda då och hon sa att de kommer jag att börja göra. Nu har de gått 6 dagar, fortfarande ingen blödning, fortfarande gravidsymtom och ryggvärken ger sakta men säkert med sig..

    Kan dom ha fel?

    Kan hurmonvärdet sjunka och sen höjas igen?

    Hur har era missfall varit?

    Har någon varit med om liknande?

    Jag ska tillbaka om 5 dagar och lämna nytt test, är det ett missfall så är de så, men de känns så..fel

  • Svar på tråden Missfall för ryggont?
  • EpicNurse

    Har också vara utomkveds eftersom det sjunker sakta. Men eftersom du inte börjat blöda så kan det också vara anledningen till att det går långsamt. Mitt värde stannade av helt och låg stilla i 5-6 dagar innan jag började blöda. Det var typ i samma vecka som du.

    Om du fortfarande har väldigt ont får du kontakta dom, men om du bara är orolig för att det inte börjar blöda så kan du avvakta och följa den planen ni har.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • EpicNurse

    Och för att förtydliga; ja det är missfall eller eventuellt utomkveds. Det blir ingen normal graviditet när värdet sjunker.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Missfall för ryggont?