• hur ska

    En tjej

    Det är en tjej som bor nära mig och jag får se henne hela tiden.

    Grejen är att jag blev kär i henne utan att veta nåt om henne.

    Hur kan jag lära känna henne?

    Hur ska jag börja snacka med henne?

    Är det okej om jag går och säger direkt att hon är snygg och jag skulle vilja lära känna henne?

    Vad har ni svenska tjejer för förslag ?

    Hur blir ni raggade , eller hur bör man prata / bete sig (taktik) för att ska vara okej för er ?

    Hur tycker ni om bli raggade på krogen eller vad är det som avses rätt eller fel.

    Är det sant att svenska tjejer är rädda för utländska och de föredrar inte ha ett förhållande med en utländsk

    Ber om ursäkt om jag skrev fel , jag är utländsk och läste svenska i 1,5 år :).

    Tack för hjälpen.

  • Svar på tråden En tjej
  • Nadinadi

    Tycker du verkar prata/skriva jättebra svenska för att ha varit så kort tid i Sverige!

    Hur gammal är du?

    Du kan absolut gå fram till henne och berätta att du skulle vilja hitta på något med henne för att lära känna henne. Du kan även säga att du tycker hon är fin, men var inte för på bara. Ta det lugnt och fint så ska det nog gå bra.

    Och vill hon inte träffas så tänk ändå att du var modig och att man måste våga lite här i livet för att komma någon vart:)

  • Anonym (K)

    Börja med att le mot henne och säga hej när du går förbi henne. Ser du henne i tvättstugan eller nått så passa på att försöka få igång en konversation eller nått ^^

    Va inte för på bara men försök få kontakt med henne helt enkelt.

  • Hur skaa

    Jag är 22 år , och är ingen Mohamed ( Kommer från Tyskland).

    Föstår inte vad är grejen med dig kompis , ditt liv är kort ,är det inte bättre om du lever ditt liv i lugnt och fred utan att vara rasist mot dem andra ? Om du tänker nåt illa om en person då kommer du bli arg , må dåligt.

    Hur visste du att jag är en "överkåt arab" om jag har frågat hur man ska göra för att inte bli konstig ?

    Är du frustrerad att du inte kan skaffa nån tjej och alla araber lyckas bättre än dig ?

    Tycker att du är en oskuld man som är surr över sitt liv.Det står på din profil att du är 48.

    Ditt sätt att tala på avslöjer dig , tycker att en Mohamed är bättre uppfustrad och beter sig bättre än dig.

    Du drar skam över hela Sverige.

  • Anonym (An90)

    Han vågar inte säga detta till en "Mohamed". Han vet att han kommer hamna på sjukhuset , bara om han säger ett ord.

    Men framför datan vågar alla göra det.

  • Nimzay
    Anonym (An90) skrev 2018-01-09 18:15:30 följande:

    Han vågar inte säga detta till en "Mohamed". Han vet att han kommer hamna på sjukhuset , bara om han säger ett ord.

    Men framför datan vågar alla göra det.


  • Anonym (Lycka till!)
    Hur skaa skrev 2018-01-09 18:09:39 följande:
    Jag är 22 år , och är ingen Mohamed ( Kommer från Tyskland). Föstår inte vad är grejen med dig kompis , ditt liv är kort ,är det inte bättre om du lever ditt liv i lugnt och fred utan att vara rasist mot dem andra ? Om du tänker nåt illa om en person då kommer du bli arg , må dåligt. Hur visste du att jag är en "överkåt arab" om jag har frågat hur man ska göra för att inte bli konstig ? Är du frustrerad att du inte kan skaffa nån tjej och alla araber lyckas bättre än dig ? Tycker att du är en oskuld man som är surr över sitt liv.Det står på din profil att du är 48. Ditt sätt att tala på avslöjer dig , tycker att en Mohamed är bättre uppfustrad och beter sig bättre än dig. Du drar skam över hela Sverige.

    När jag läser vilken skit du fick i denna tråd skäms jag över att vara svensk! On Topic: Om du är respektfull och kan acceptera ett nej om hon inte vill lära känna dig så tycker jag att du ska ta kontakt. Välkommen till Sverige och lycka till med tjejen!
Svar på tråden En tjej