• Vattenliljan

    Ägglossningssymptom??? (efter graviditet och amning)

    Hej!

    Jag har PCOS och har sen jag fick min första mens haft en cykel på ett halvår till ett år (är 30 år nu). I två omgångar (ca 2,5 år varje gång) har jag tagit hormoner för att bli gravid, har alltså två barn. Jag har aldrig haft en konstaterad ägglossning utan hjälp av hormonsprutor.

    Okej, det är väl historian. NU har jag precis slutat amma min snart ettåring för några veckor sedan och förväntar mig förstås ingen mens på ett långt tag. MEN. Igårkväll hade jag en molande känsla ungefär vid vänster äggstock. Idag har jag blivit illamående några gånger utan någon direkt anledning. Och nu när jag gick på toaletten hade jag typ som en ägglossningsflytning. Både ÄL-liknande flytningar och molande har jag haft sen förlossningen, men inte samtidigt. Och nu kan jag ju inte låta bli att tänka... TÄNK om jag har spontanägglossning?!

    Någon annan med liknande erfarenheter/symptom? Var det ÄL för er, eller bara "inbillning"? Hur lång tid har det tagit för er andra PCO(S):are att få tillbaka mensen efter amning och hur ofta hade ni mens innan?

Svar på tråden Ägglossningssymptom??? (efter graviditet och amning)