• Aggepussy

    Landsförvisning

    Hej..

    Jag har en fråga angående landsförvisning. Vad gör man om man känner någon som blivit det och tycker att det är orättvist..kan man överklaga? Kungen lyssnar inte..


    Kungen
  • Svar på tråden Landsförvisning
  • sextiotalist
    Aggepussy skrev 2018-01-10 12:24:47 följande:

    Hej..

    Jag har en fråga angående landsförvisning. Vad gör man om man känner någon som blivit det och tycker att det är orättvist..kan man överklaga? Kungen lyssnar inte..


    Du får gärna berätta mer. De som blir landsförvisade är de som begått brott och inte har svensk medborgarskap, de kan bli utvisade.
    Kungen har inget inflytande alls.
  • Aggepussys

    Har två väldigt politiskt aktiva bröder, den ena har blivit landsförvisad av politiska skäl. Nu är jag rädd för vad som ska hända honom och ifall han tänker göra något dumt. 

    Fattar inte vad du menar med att kungen inte har något inflytande? Det är han som har utfört landsförvisningen..

    Och jag känner mig som ett spöke haha för att detta är så påfrestande men jag finns tyvärr. Bara rädd för vad min bror kan göra..

  • sextiotalist
    Aggepussys skrev 2018-01-10 13:43:46 följande:

    Har två väldigt politiskt aktiva bröder, den ena har blivit landsförvisad av politiska skäl. Nu är jag rädd för vad som ska hända honom och ifall han tänker göra något dumt. 

    Fattar inte vad du menar med att kungen inte har något inflytande? Det är han som har utfört landsförvisningen..

    Och jag känner mig som ett spöke haha för att detta är så påfrestande men jag finns tyvärr. Bara rädd för vad min bror kan göra..


    Nja, knappast i Sverige då. Nej, kungen kan inte ta sådana beslut. Som jag skrev innan så kan icke-svenska medborgare bli utvisade efter de gjort brott eller om de inte har uppehållstillstånd, dessa beslut tas av en domstol och detta är offentliga handlingar.
    Landsförvisning avskaffades 1864 om du ser min länk.
  • Aggepussys
    sextiotalist skrev 2018-01-10 13:51:00 följande:
    Nja, knappast i Sverige då. Nej, kungen kan inte ta sådana beslut. Som jag skrev innan så kan icke-svenska medborgare bli utvisade efter de gjort brott eller om de inte har uppehållstillstånd, dessa beslut tas av en domstol och detta är offentliga handlingar.
    Landsförvisning avskaffades 1864 om du ser min länk.
    OMG. Fick precis veta att mina bröder har dödat varandra framför en port. Så sorgligt men hade det på kännGråter

    Vad ska jag göra nu? Den ena ska tydligen få bli begraven och den andra brorsan ska läggas ut i solen och bli äten på av typ fåglar..kan man bli straffad om man begraver någon som inte får bli begraven?!
  • sextiotalist
    Aggepussys skrev 2018-01-10 13:57:24 följande:
    OMG. Fick precis veta att mina bröder har dödat varandra framför en port. Så sorgligt men hade det på kännGråter

    Vad ska jag göra nu? Den ena ska tydligen få bli begraven och den andra brorsan ska läggas ut i solen och bli äten på av typ fåglar..kan man bli straffad om man begraver någon som inte får bli begraven?!
    Med andra ord inte i Sverige
  • Thomas21
    Aggepussys skrev 2018-01-10 13:57:24 följande:
    ska läggas ut i solen och bli äten på av typ fåglar
    Av praktiska orsaker så finns det inte mycket sol att lägga ut folk i här.

    Tillhör du någon barbarisk ökenstam som fortfarande lever i år 1439.
  • Thomas21
    CarinaL26 skrev 2018-01-10 14:11:56 följande:

    Varför lägger du inte tråden i Sandlådan


    Kallar man Saudi Arabien så nu för tiden
  • CarinaL26
    Thomas21 skrev 2018-01-10 14:19:03 följande:

    Kallar man Saudi Arabien så nu för tiden


    Vad var det du inte förstod?
  • CarinaL26
    Thomas21 skrev 2018-01-10 17:33:14 följande:

    Viste bara inte att Saudi kallades Sandlådan


    Ingen annan än du själv har gjort den tolkningen.
Svar på tråden Landsförvisning