• FjällFlickan

    ÄR TESET POSITIVT?

    Har sedan efter ÄL haft som liknande mensvärk, mycket ömma bröstvårtor och mår ifrån idag lite illa. Köpte sånna där ?tidiga test? på vägen hem från jobbet och orkade inte vänta tills imorgon bitti. Min fråga är då:

    Är detta test positivt? Eller är strecket redan innan lite svagt ifyllt? Glömde kolla det innan.

    Har ett till test. Tycker ni att jag ska testa igen imorgon eller ska jag vänta några dagar?

  • Svar på tråden ÄR TESET POSITIVT?
  • FjällFlickan

    Okej jag testar imorgon och syns det inget mer då testar jag om en vecka igen! :)

    Har så oregelbunden mens så jag vet inte när jag ska få den tyvärr. Senaste mensen började 16 december. Hade ÄL 3 januari. Anledningen till att jag testar så tidigt är för att jag har PCOS vilket ökar risken för missfall. Vill veta så fort som möjligt så att jag kan kontakta min läkare.

  • FjällFlickan
    UndrandeSökare skrev 2018-01-10 17:22:09 följande:

    Har du fått testa Metformin? Har läst att det ska hjälpa vid Pcos.


    Läkaren sa att det var ett alternativ men jag ville försöka utan ett tag och se om det fungerade ändå. Vill helst slippa ta just metforminet pga alla biverkningar. Så jag hoppas på ett positivt test imorgon eller om en vecka :)
  • Anonym (3 barn)
    FjällFlickan skrev 2018-01-10 15:08:42 följande:

    Okej jag testar imorgon och syns det inget mer då testar jag om en vecka igen! :)

    Har så oregelbunden mens så jag vet inte när jag ska få den tyvärr. Senaste mensen började 16 december. Hade ÄL 3 januari. Anledningen till att jag testar så tidigt är för att jag har PCOS vilket ökar risken för missfall. Vill veta så fort som möjligt så att jag kan kontakta min läkare.


    Inte är det ökad risk för missfall med PCO? Men det kan vara svårt att bli gravid då ÄL är oregelbunden/uteblir. Jag har PCO's och har fyra graviditeter bakom mig varav tre gått vägen. Två av dem var med Pergotime och två spontana. Det var en spontan som blev ett tidigt MF/MA.

    Tycker ditt test ser positivt ut men det är ju väldigt tidigt så vänta nån dag och ta ett nytt på morgonen. Lycka till!
  • FjällFlickan
    Anonym (3 barn) skrev 2018-01-10 22:08:20 följande:

    Inte är det ökad risk för missfall med PCO? Men det kan vara svårt att bli gravid då ÄL är oregelbunden/uteblir. Jag har PCO's och har fyra graviditeter bakom mig varav tre gått vägen. Två av dem var med Pergotime och två spontana. Det var en spontan som blev ett tidigt MF/MA.

    Tycker ditt test ser positivt ut men det är ju väldigt tidigt så vänta nån dag och ta ett nytt på morgonen. Lycka till!


    Hårdrog de lite. Utan p-piller har min kropp gått bananas vilket lett till att jag gått upp väldigt mycket i vikt (ökat BMI vilket utgör ökad risk för missfall)

    PCOS:en för mig har lett till oregelbunden mens (kanske 1-4 ggr per år) är inculinresistent(?stavning) väldigt höga testosteron nivåer just nu. Har väldigt svårt att tolka kroppens signaler men hoppas innerligt att jag är gravid. Känns skönt att höra att det gått så bra för dig! :)

    Jag väntar en vecka och hoppas på det bästa!
  • FjällFlickan

    Jag plussade idag på morgonen och på em när jag var på toa såg jag en ljusrosa ?flytning? i trosorna. Vid nästa toabesök var det som lite (ursäkta så ingående info) småblodiga genomskinliga klumpar. toabesöket efter det var det färskblod ganska mycket. Har inga jättesmärtor. Har jag fått ett missfall eller är detta vanligt?

    När vet jag om det inte var det och när ska jag ta gravtest för att kolla detta?

    Hade tänkt att ringa till vc imorgon för att boka in mig hos Mvc men det känns ju som att detta förstörde allt. Var så glad imorse och nu vändes allt upp och ner.

  • Anonym (Okej)
    FjällFlickan skrev 2018-01-14 21:46:05 följande:

    Jag plussade idag på morgonen och på em när jag var på toa såg jag en ljusrosa ?flytning? i trosorna. Vid nästa toabesök var det som lite (ursäkta så ingående info) småblodiga genomskinliga klumpar. toabesöket efter det var det färskblod ganska mycket. Har inga jättesmärtor. Har jag fått ett missfall eller är detta vanligt?

    När vet jag om det inte var det och när ska jag ta gravtest för att kolla detta?

    Hade tänkt att ringa till vc imorgon för att boka in mig hos Mvc men det känns ju som att detta förstörde allt. Var så glad imorse och nu vändes allt upp och ner.


    Det kan ju också vara en sk nidblödning. Vet inte riktigt när du kan ta ett nytt test då det fortfarande kan visa plus efter missfall. Men ring vc imorgon och berätta hur det ligger till så får du hjälp. Önskar dig lycka till!
  • Anonym (3 barn)
    FjällFlickan skrev 2018-01-14 21:46:05 följande:

    Jag plussade idag på morgonen och på em när jag var på toa såg jag en ljusrosa ?flytning? i trosorna. Vid nästa toabesök var det som lite (ursäkta så ingående info) småblodiga genomskinliga klumpar. toabesöket efter det var det färskblod ganska mycket. Har inga jättesmärtor. Har jag fått ett missfall eller är detta vanligt?

    När vet jag om det inte var det och när ska jag ta gravtest för att kolla detta?

    Hade tänkt att ringa till vc imorgon för att boka in mig hos Mvc men det känns ju som att detta förstörde allt. Var så glad imorse och nu vändes allt upp och ner.


    Nämen va onödigt att det skulle bli så.... Det är ju jättesvårt att veta om det är ett MF el om det är "normalt". Många blöder tidigt i graviditeten och allt går bra ändå. Ring MVC ändå och hör vad de säger om när du bör testa igen. Kanske kan se ordna så du får göra ett VUL och se om det finns nåt kvar el ej. Lycka till!
  • FjällFlickan

    Förstår ingenting nu? Fick ett missfall och testet var helt blankt efter några dagar. Hade blödning i ca 8 dagar och ska ha mens om ca 4-15 dagar (eftersom jag har så oregelbunden mens) Tog ett test idag för att jag mått lite konstigt ( trodde aldrig att ja kunde va gravid då vi användt kondom) men så ser jag detta.

    Kan man få positivt igen efter ett missfall? Eller är jag mirakulöst gravid?

  • Iowhannah
    FjällFlickan skrev 2018-02-12 12:35:10 följande:

    Förstår ingenting nu? Fick ett missfall och testet var helt blankt efter några dagar. Hade blödning i ca 8 dagar och ska ha mens om ca 4-15 dagar (eftersom jag har så oregelbunden mens) Tog ett test idag för att jag mått lite konstigt ( trodde aldrig att ja kunde va gravid då vi användt kondom) men så ser jag detta.

    Kan man få positivt igen efter ett missfall? Eller är jag mirakulöst gravid?


    Jag ser ingenting. Är testet korrekt ens? Ska det inte vara åtminstone ett vågrätt streck i testrutan? Eller det kanske är ett testa tidigt-test och de vet jag inte alls hur de funkar eller ser ut.
  • FjällFlickan
    Iowhannah skrev 2018-02-12 12:53:07 följande:

    Jag ser ingenting. Är testet korrekt ens? Ska det inte vara åtminstone ett vågrätt streck i testrutan? Eller det kanske är ett testa tidigt-test och de vet jag inte alls hur de funkar eller ser ut.


    Ja det är ett ?tidigt test? det ska bara va ett streck i varje ?ruta? :)
  • Anonym (Hmm)

    Ser grått ut...

    Testa predictor early istället för cb early.

Svar på tråden ÄR TESET POSITIVT?