• Sarisss

    Svagt plus och märklig blödning, ändå gravid?

    Hej allihopa!

    Hela förra veckan kände jag mig såå gravid. Dessutom fick jag (som jag tror) en nidblödning, den kom 8 dagar efter ÄL. Blödningen kom på nyårsdagen och försvann ett dygn efter. Jag har haft måååånga mellanblödningar i mina dagar och när de har kommit har dem alltid stannat fram till mens, inga undantag. Nu tog den slut efter en dag och då väcktes ju så klart lite hopp...

    I söndags kom en märklig blödning. Typ bruna flytningar med lite blod i. Måndag (BIM) tog jag ett test och jag kan ana ett plus (se bild, redigerat den lite som ni ser). Eller vad tycker ni??? Blödningen som kom i söndags är fortfarande kvar (idag onsdag), men väldigt lite.

    Så, kära familjelivare, vad tror ni om detta? Jag misstänker ju missfall givetvis, men har ändå lite hopp kvar. Tänkte ta ett digitalt test på fredag...

  • Svar på tråden Svagt plus och märklig blödning, ändå gravid?
  • LovisaM

    Själv använder jag bara dem digitala, får så tydliga svar.

    Svårt att se något plus på bilderna

  • Sarisss
    LovisaM skrev 2018-01-10 18:07:32 följande:

    Själv använder jag bara dem digitala, får så tydliga svar.

    Svårt att se något plus på bilderna


    Japp, ska göra det med :) ja, det är så svagt att det knappt gick att få med på bild. Det kanske inte ens är nåt, visade min sambo och han kunde ana något med. Man får nästan vinkla telefonen ???? sen funderar jag ju på det här med spökstreck man läst om med...
  • Ina82

    Nog tycker jag mig se ett svagt plus. Det är att testa igen om några dagar och prova t.ex teststickor. Denna graviditet har jag haft blödningar i början till och från, men det visade en frisk baby som fäst bra i alla fall. Jag har nu v 26. Lycka till :)

  • Tsvsvdvd

    Clearblues test tycks visa en svag markering där det positiva resultatet ska vara, just nu. Så de är tyvärr inte tillförlitliga när de ger svaga streck. Vilket är väldigt synd då många hinner få upp hoppet och sen får sinna drömmar krossade.

    Så min rekommendation är att använda ett annat märke än just Clearblue. De digitala är tillförlitliga, men kostar ju endel. Dessa ökända streck tycks dyka upp för de flesta just nu, kanske för att de ska sälja fler test?. Men detta diskuteras på fler forum, och personer har samma svaga markering som dig, läs ifokus.se så ser du att fler är i samma sits.

    Lycka till, men jag skulle inte tro att du fått missfall. Utan att det endast är mensen och att den spökar lite med dig (kännt fenomen när man VILL bli gravid).

  • Sarisss
    Ina82 skrev 2018-01-10 18:20:19 följande:

    Nog tycker jag mig se ett svagt plus. Det är att testa igen om några dagar och prova t.ex teststickor. Denna graviditet har jag haft blödningar i början till och från, men det visade en frisk baby som fäst bra i alla fall. Jag har nu v 26. Lycka till :)


    Ja, ska prova om några dagar så får vi se. Vad roligt, grattis!!!
  • Sarisss
    Tsvsvdvd skrev 2018-01-10 18:24:09 följande:

    Clearblues test tycks visa en svag markering där det positiva resultatet ska vara, just nu. Så de är tyvärr inte tillförlitliga när de ger svaga streck. Vilket är väldigt synd då många hinner få upp hoppet och sen får sinna drömmar krossade.

    Så min rekommendation är att använda ett annat märke än just Clearblue. De digitala är tillförlitliga, men kostar ju endel. Dessa ökända streck tycks dyka upp för de flesta just nu, kanske för att de ska sälja fler test?. Men detta diskuteras på fler forum, och personer har samma svaga markering som dig, läs ifokus.se så ser du att fler är i samma sits.

    Lycka till, men jag skulle inte tro att du fått missfall. Utan att det endast är mensen och att den spökar lite med dig (kännt fenomen när man VILL bli gravid).


    Tack för infon! :) Ja, jag också misstänkt detta, med strecket som dyker upp alltså. Jag har ett digitalt hemma så använder det så får vi se!

    Det kan mycket väl vara så som du säger, men tycker fortfarande det är väldigt märkligt med blödningen på en dag. Kan den spöka så mycket alltså? På ett sätt rätt gött eftersom det bara var en dag, då det annars håller i sig en vecka ;)
Svar på tråden Svagt plus och märklig blödning, ändå gravid?