• Trädgårdsamatör

    ”Grattis till bebis”-present

    Hej! Fick precis veta att våra kompisar ska få ett till barn och vi ska dit på fredag på en middag. Tänkte ta med oss något som ?Grattis till bebis?-present men vet inte vad. Givetvis så får de något fint när bebisen kommer så det här är mest för att ha en ?gå bort?-present och slå ihop med ett bebisgrattis. Några förslag? Prisklass max 200kr. /Icke förälder

  • Svar på tråden ”Grattis till bebis”-present
  • As86

    Är hon kaffe/te drickare skulle jag faktiskt tipsa om en termosmugg som går att dricka ur med en hand för en värn kopp te/kaffe är svårt att få i sig när barnet kommit och blivit något större. Kanske någon liten tidning för tidsfördriv innan också. För som jag förstod det här hon inte fått än va?

  • asdfgh

    När är bebisen beräknad? Nu rätt snart eller till hösten?

    Är det hyfsat snart skulle jag välja något som kan användas när bebisen är ute, kanske en sån där barnvagnsmuff? Eller en begagnad bärsjal (brukar gå att få tag på i den prisklassen och är guld värt om man får en bebis som vill vara i famnen 24/7). Amningströja/klänning hade jag uppskattat.

    Annars en gravidtröja med nått roligt tryck om det är längre kvar av graviditeten. Gravidkläder är (eller var åtminstone när jag väntade mina) ofta sydda enligt principen "storblommigt tält" Flört

  • Lynxsa

    Får man ett till barn har man ju oftast allt som krävs till barn två. Det man önskar sig mest är tid och det är lite svårt att ge i gå bort present. Annars så är ett presentkort på barnvakt och bio checkar alltid uppskattat.

    Det finns en rätt trevlig bok som man fyller i under graviditeten och efter förlossningen. Samma frågor till mamma och pappa men föräldrarna fyller i från varsitt håll. Roligt att jämföra svar sedan. Heter "mitt första år som mamma /pappa". Inte helt säker på om / är med i titeln. Du får googla

Svar på tråden ”Grattis till bebis”-present