• Äldre 11 Jan 01:11
    748 visningar
    0 svar
    0
    748

    Spiral

    För ca 4mån sedan satte jag in en hormonspiral, har blödning nästan dagligen med kanske några timmat/en dags uppehåll, inte alltid stora blödningar menför ett par dagar-vecka sedan hade jag svarta klumpar koagulerat blod antar jag som kom ut, blödningen höll på under två dagar, blödning fri ett par dagar nu och hela dagen idag kändes det som om det rann men inget har kommit ut, så fick för mig att iaf kontrollera trådarna på spiralen, då satt de kanske 0.5 cm in bara, insåg ju att spiralen var på g ut, nu kl 23,, ringde 1177 plats 47.. Tänkte att om jag drar super försiktigt i tråden å ser hur de känns alltså bara om de blir något som håller fast, så klart inte, hela spiralen kom ut, kändes inget, så den satt nog inte i tappen alls, och obehaget av att något rann försvann, ska ringa mvc imorgon bitti, men får man bekosta en ny spiral igen!? Känns ju mindre kul att man betalar för något som ska sitta fem år å satt 4mån, och behöver man avvakta med att ev sätta in en ny, hade intimt umgänge med maken för 2-3 dagar sedan, tänker om den suttit fel då!? Vill ju absolut inte ha bebis och abort usch vill jag aldrig helst behöva genomföra, därav man skyddar sig ju. Någon som varit med om liknande hur gjord ni? Ny spiral? Annat preventivmedel? Klarade ni er ifrån graviditet?

Svar på tråden Spiral