• Thugs

    Hallonbladste

    Jag har gått på myten om hur bra hallonbladste är för kroppen inför förlossningen. Nu är jag i vecka 38 och förlossningen känns långt bort men mitt te börjar ta slut.

    Vad händer med livmodern om jag slutar dricka nu? Kommer allt jag druckit varit i onödan? Ska jag beställa mer? Det är verkligen apäckligt så jag kommer inte vilja ha mer när bebisen väl är här...

  • Svar på tråden Hallonbladste
  • EpicNurse

    Alltså. Du behöver verkligen inte fortsätta dricka. Speciellt om du tycker det är äckligt. Det har absolut ingen bevisad effekt.

    Pengar i sjön!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • JSz

    Jag köpte hem i förra veckan, är i v 36. Tänkte det mest som en kul grej! Funkar det är de ju tippen och gör de inte fet så är de ju ingen direkt fara med det ;)

    Men mitt te var super gott! Köpte på apotea.se, Clippers hette märket om du vill testa nått annat :)

  • ninjamamman

    Funkar såklart inte. När började du dricka det egentligen om du är i v 38 nu och det börjar ta slut? Ville du ha igång förlossningen för tidigt?

  • Lameo

    Hallonbladste ska inte påverka NÄR barnet kommer utan träna livmodern så att den är stark inför förlossningen och hjälpa livmodern dra ihop sig efter förlossning.

  • Thugs
    ninjamamman skrev 2018-01-16 23:38:17 följande:

    Funkar såklart inte. När började du dricka det egentligen om du är i v 38 nu och det börjar ta slut? Ville du ha igång förlossningen för tidigt?


    Jag började dricka det i v 36 för att stärks livmodern inför förlossningen. Det ska hjälpa till så livmodern lättare drar ihop sej efter förlossningen och man brukar blöda mindre
  • Thugs
    JSz skrev 2018-01-16 23:26:59 följande:

    Jag köpte hem i förra veckan, är i v 36. Tänkte det mest som en kul grej! Funkar det är de ju tippen och gör de inte fet så är de ju ingen direkt fara med det ;)

    Men mitt te var super gott! Köpte på apotea.se, Clippers hette märket om du vill testa nått annat :)


    Clippers är helt ok men jag har även druckit "riktigt" hallonbladste på lösvikt... clippers innehåller annat än bara hallonblad
  • Meedaa1

    Har hört att dadlar ska vara bra att ta från v 36

    Tänkte testa när det börjar närma sig för min del

Svar på tråden Hallonbladste